tisdag, mars 19, 2013

Preggers?

Ja det är frågan, om Agnes är preggers? Hon har boat en massa med hö men ungen päls. Än. Hon har blivit rätt så tjock men jag kan inte känna något på magen. Än. Jag kan inte minnas att hon råkat komma ihop med någon av hanarna den senaste månaden, men det var ju exakt samma visa som för ett år sen. Och två år sen. Och fyra år sen.. För ett år sen fick Smilla ungar, en stor kull på 13-14 stycken som hon tyvärr inte fattade hur hon skulle göra med så alla dog. För två år sen fick Fiona en kull på 10 ungar och dem märkte jag inte förrän de var drygt en vecka. Och för fyra år sen fick Hilde en kull med 11 ungar men där visste jag att det var på gång.

Man ska aldrig underskatta kaniners drifter och inte en naiv ägare heller. Fast jag börjar tro att det är Kalle som släpper ihop de små odjuren fast han vägrar att erkänna det.

Fram tills jag är säker får Agnes bo i en mindre bur och lägga ungarna där om det kommer några. Lättare för mig att hålla koll på dem då.


Vem är den skyldige..?

Inga kommentarer: