tisdag, mars 26, 2013

Falskt alarm

Trots att Agnes boat med hö och plockat päls så har inget mer hänt. Väldigt märkligt och jag rådfrågade som vanligt Emma när jag inte vet vad som händer. Hon tyckte att jag skulle släppa ihop Agnes med en hane för att se hur hon reagerade. Tanken hade slagit mig också eftersom om hon är preggers skulle hon bli rätt förbannad. Så jag gick ut, släppte ut Agnes till Dexter och... han fick komma till. Direkt. Tre gånger.
Så, hon är inte preggers. Eller var kanske jag ska säga eftersom hon med största sannolikhet är det nu. Kaniner är ju rätt så fertila av sig.. Så om en månaden det dags, men jag tar intresseanmälningar redan nu!


Första kullen som föddes i mars 2009. Korsning av rex och tysk jättescheck.


Andra kullen som föddes i april 2011. Korsning av belgisk jätte och fransk vädur.

5 kommentarer:

Emma sa...

Men Linnea! Det kan du ju inte skriva här, tänk om Kalle läser.. Du måste ju vinkla lite bättre, de smet väl ihop, eller hur?!

Linnéa sa...

Ehhhhh det tänkte jag inte på. Fast jag vinklar det så att du övertalade mig, typ hotade med pistol.

Ninni sa...

Är Dexter den rödlätta kaninen?

Linnéa sa...

Ninni: helt rätt, du har kaninkoll du! :)

Ninni sa...

Då kommer vi om en månad och tittar på bebisarna!!