söndag, mars 31, 2013

Påskdagen & Årets första fall

Jag har jobbat idag och efter en tur till Ikea så satt vi ute på balkongen och spelade Wordfeud i strålande sol och det gick att sitta utan jacka. Så jävla skönt och hoppet om att det kanske blir vår ändå kom smygande. När jag kom hem var jag tvungen att springa en tur eftersom vädret var så fint. Egentligen hade jag tänkt vänta en dag till med att springa eftersom jag så sent som igår mådde rätt kasst men är det vårväder så är det tänkte jag och snörade på mig skorna. 5,4 kilometer i jämn fart och mestadels i skogen. Det har varit is på stigarna hur länge som helst men nu var det mesta borta och det var underbart att springa på mjukt underlag. På en del ställen var det is kvar och när jag sprang vid sidan av stigen för att inte halka så trasslade mina fötter in sig i en massa grenar och ris och jag föll handlöst rakt ner i is och gegga. Lovely. Gjorde illa handen lite men som den hjälte jag är sprang jag vidare.


Fem glada kilometer i strålande vårsol - check!



2 kommentarer:

Ninni sa...

Du är så grym!

Marie sa...

Härligt Linnéa!!