lördag, mars 27, 2010

Nu kommer det ett supernördigt pelargoninlägg som jag har lovat Mirijam!

Jag har spanat på Bergabackens pelargoner vilka sorter jag ska beställa i år och har en lista på 18 olika pelargonsorter jag vill ha. Två av sorterna kostar dessutom 200 kronor för en stickling. Jag får nog skära ner lite, men tänkte visa vilka jag vill ha:

Änglapelargoner:
Mrs G H Smith

Premiärhybrider:
Ardens
P. Laurencianum

Gamla svenska zonalpelargoner:
Bröllopspelargon
Gällbo
Kardinal mörk
Mårbacka (Hade en som inte klarade övervintringen)
Norrlandspelargon
Oxarv
Smultron och mjölk

Zonalpelargoner
FrouFrou
Singel new life

Uniquepelargoner
Madame Nonin
Patons unique

Rosenpelargoner
Appleblossom rosebud (Hade en som inte klarade övervintringen)
Australian pink rosebud
Millfield rose (Hade en som inte klarade övervintringen)

Fågeläggspelargoner
White birds egg


Här kan ni se hela katalogen. Har ni hittat någon favorit?

6 kommentarer:

Mirijam sa...

Appleblossom rosebud vill jag ha! Den var superfin!

Linnéa sa...

mirijam: i know, det är min absoluta favvo!

Alicia sa...

Mårbacka är min absoluta favourit! Alltid.. :)

Mirijam sa...

Men då så, jag är ju nästan lika mycket expert som du ju!

Ska vi ses snart? Jag tror nog att det är... hmmmm... ER TUR att bjuda in? :)

Linnéa sa...

alicia: ja den är superfin, en riktig klassiker. :)

Mirijam: absolut, det ska vi fixa! jag åker ju bort i påsk men när jag kommer hem ska jag fixa till en finfin inbjudan!

Mirijam sa...

Låter perfekt hörru!