lördag, mars 20, 2010

Gud vad jag är trött! Vi gick inte och la oss förrän ett igår och sen vaknade Nemo en gång i timmen ungefär för han var så täppt i näsan. Klockan sex fick jag masa mig upp med honom, det tyckte han var lagom.

Vid halv tio åkte jag in till Malmö för en konsultation hos Elin på Tatto World Live. Hon skissade upp en bild utifrån vad jag berättade och de bilder jag visade och det blev kanonbra! Inte riktigt som min originalidé men mycket bättre. 30 april fick jag tid och det är jättesnart tycker jag. När jag var dit första gången frågade jag om de hade långa väntetider och då sa tjejen jag pratade med att det hade de och Elin hade såklart längst. Helvete tänkte jag, men när hon sen sa slutet av april så var det ju ingenting. Jag är van att vänta flera månader så en månad var rätt så lagom. Då har man något att se fram emot och så får motivet sjunka in samtidigt som man inte behöver längta ihjäl sig.

Efteråt träffade jag Maggi och Ola på Espresso House och Ola blev så besviken när Nemo inte var med så jag fick nästan skämmas lite. Men vi hade en trevlig långfika/lunch och jag åkte hem vid halv tre. Maggi hade BF igår så nu blir jag helt nervös varje gång jag får ett sms.

Här hemma har vi inte gjort så mycket ikväll. Ätit fullkornsvåfflor med färsk frukt och grädde och sett på Bröllopsfotografen. Jag trodde den skulle vara rolig som Smala Sussie men den var helt tragisk och nästan ångestframkallande. Jag blev lite ledsen faktiskt. Men den var bra, jag gillar hur Ulf Malmros har använt sig av samma skådisar och musik som i Smala Sussie men ändå fått det till en helt annan film.

Nu ska jag läsa lite bloggar och sen sova. Min hals har börjat klia och näsan rinna så nu har jag väl fått Nemos förkylning. Lovely. Men imorgon ska jag sova ut ordentligt! På måndag börjar ju Kalle jobba så då är det slut med lyxen att få sovmorgon lite då och då.

Jättefina bilder som Ola har tagit. Visst är det ascoolt med en döskalletatuering på fingret när man snart är 30?

3 kommentarer:

MiaMaria sa...

Om det känns bättre så kan jag berätta att det känns som att andra tror att " jag låssas som jag är 20 år men är igentligen 30år" pga mina piercingar. Men jag känner mig så naken utan dem. Har juh haft vissa av dem i snart 15 år. Borde man växa upp?

Anonym sa...

hehheheheh du är rolig du! jag tycker att du har jättevackra tatueringar, men just den som du har i fingret gillar jag inte, men den enda som är viktig är att DU gillar den!!!
Jag älskar ringar och kan inte ha de på jobbet, jag har funderat mycket på att göra nån tatuering men är för feg... men kanske nån gång... fast jag ska bli 46...det är kanske en "senil" grej att tatuara sig så himla sent va?
Kram.
PS: Nemo är underbar i sin jeans och sin rosa-grön troja, jag älskar hur du klär honom.

Mercedes,

Linnéa sa...

ninni: nej det tycker jag inte. man ska vara den man är. jag hade oxå haft min dermal kvar om jag inte varit tvungen att ta ur den inför förlossningen. nu är jag lite lat för att göra om den och det känns lite som om den inte skulle läka så bra med en bebis som gärna sliter i ansiktet på en. vi får bli coola tanter tillsammans!

mercan: klart du ska tatuera dig! skitcoolt ju. hör av dig om du behöver tips och råd om studios eller motiv. nemo är så snygg i sin rosa tröja, definitivt favvo-plagget! :)