tisdag, juli 28, 2009

Nu har jag pratat med förlossningen och anledningen till att man inte ska ha piercingar under förlossning är att om det blir ett akut kejsarsnitt, alltså en operation, så är det väldigt farligt att ha metall i kroppen när de bränner ihop blodkärl. Har man metall så blir det brännskador runt smycket. Om man har en piercing och måste snittas så tar de en tång och klipper piercingen och det går ju tyvärr inte med en dermal, men barnmorskan jag pratade med sa att de antagligen kommer försöka få ur min piercing iallafall och då vet man ju aldrig hur det kommer bli eller se ut efteråt om det är bråttom.

Så det är väl bara att bita i det sura äpplet, ta det säkra före det osäkra och ta ur min fina, fina dermal. Men jag kommer definitivt sätta i den igen sen.

1 kommentar:

Maja sa...

De går inte att byta till ett plast smycke då?...