måndag, juli 27, 2009

När jag var hos en läkare för några månader sen så sa hon till mig att jag var tvungen att ta ur min dermal innan förlossningen ifall det skulle bli akut kejsarsnitt och yada yada yada. Eftersom jag vet hur folk kan vara gentemot piercingar så ville jag inte ta henne på orden direkt utan jag kollade med min barnmorska som kollade med någon som sa att jag borde ta ur den. Nu vet jag ju inte vem min barnmorska frågade, hon kan ju ha frågat samma läkare?

Jag VILL INTE ta ur min dermal men har insett att det är väl lika bra att göra det och nu har jag dragit på det så länge så ska det göras så måste jag göra det denna veckan. Fatta så jävla surt det känns! Då kommer jag inte ha en enda piercing kvar! Jag har inte varit piercinglös sen jag var 15-16 år så det här suger verkligen. Man kanske ska ringa förlossningen och fråga, för säkerhets skull innan den tas bort?

Och just min dermal också, som jag älskar så mycket och som jag tycker är så vacker och verkligen gör sig bra i ansiktet. Om jag tar ur den kommer jag definitivt sätta i den igen sen.

8 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Men den sitter ju i ansiktet det borde ju rimligen inte påverka förlossningen. Det är ju inte där Nemo kommer att komma ut. Det hade väl varit en sak om den hade suttit i naveln eller ännu längre ner.

Det är ingen som har sagt något om min piercing i näsan jag skulle bli väldigt förvånad om det sägs något om den.

Linnéa sa...

jenny: nej men det har inte med förlossningen att göra utan om det skulle bli akut snitt med komplikationer. ringen i näsan kan man ju snabbt ta ur men en dermal sitter ju på ett annat sätt så den kan jag inte ta ur själv.

Ida B sa...

Hur sitter din percing fast egentligen?? Hoppas du inte behöver ta ut den den passar dig :)

lotta sa...

min polare hade också en dermal och hon va tvungen att ta ut den, sorgligt nog. men va gör man inte för skitungen som ska komma ut :)
men hon fick aldrig riktigt nåt vettigt svar varför hon var tvungen att ta ut den, nåt med störning för instrumenten bla bla... lite skumt är det.
förövrigt har du den finaste näsan någonsin!

Evelina sa...

Ring förlossningen!
Puss!

Jenny Shima sa...

Ok, då förstår jag.

Sofia sa...

Tyvärr tror jag inte det hjälper att ringa förlossningen då jag tvivlar på att någon där vet vad en dermal är... Men om du kommer dit med den kan de väl knappast neka dig att föda, och den går väl inte att ta ut själv? Du kan väl bara skruva av kulan om de skulle opponera sig?

Maja sa...

Hm... DE finns ju alltid en infektions risk emd pricningar eller liksom att de sprider infektioner eftersom de kan sammlas mkt skit kring dem...Så brukar de låta iaf.
Men sen har man ju hört att de brukar få gå bra med plast smycken vid operationer ect.. men de känns ju mer som de skulle vara om man röntgar och dyl. Hoppas för din skull du slipper ta ut den, du klär jätte fint i den :)