lördag, november 15, 2008

Mirijam utmanade mig att lista sju saker om mig själv, både alldagliga och knäppa. Jag använder mig av temat kändisar. (Eget påhitt att ha ett tema)

  • När jag jobbade på Indiska i Köpenhamn är jag nästan säker på att det var Alanis Morissette som kom in en dag tillsammans med vänner. Det är dock ingen som tror mig. Jag är nästan 100% säker på att det var hon, men hon hade stora solglasögon på sig så man vet ju aldrig. Men språket stämde.
  • Jag har kysst Josefin Craaford.
  • När jag gick i åttan gick Hjalle och Heavy på gymnasiet.
  • En gång mötte jag Slash utanför KB.
  • Min farbror jobbade med Kristina från Duvemåla när den gick i Malmö och jag var med honom några gånger på den. En gång satt jag i salongen och väntade innan resten av publiken blivit insläppta och då kommer självaste Benny Andersson och hälsar på mig.
  • När jag jobbade med telemarketing ringde jag Lasse Åberg en gång. Han var dock inte så intresserad.
  • När jag var liten var Carola min största idol och när jag var i Uppsala och hälsade på Emma och Lotta åkte vi till hennes hus och hängde utanför med våra Carola-böcker. Läskiga ungar, hon kom inte ut.

Nu utmanar jag Maua, Micke från Mullsjö, Ninni, Sussie, Sara, Lisa och Hili!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag antog utmaningen. :D

M sa...

Jag med! Men jag känner mig mindervärdig bara för jag inte kan bräcka Craford grejen!

M sa...

Jalle och Heavy grejen var ju helt keff, vem bryr sig om dem!
Men jag föddes på samma dag, på samma sjukhus och på samma avdelning som Ebba Hultqvist. Den du!

Bara Lisa sa...

Har sålt bärs till Hasse Aro.

Rotat i Carolas sopor.
Gjort pussmärken i brunkräm på ett kärleksbrev till Carola. (Vi låg utanför deras staket i timmar nämligen. När vi var små, 24? 12?).

Har tagit i hand med Tomas Brolin på hans klubb, "Öh hälsa på Tomas!" och så hade jag honom i fejset.

Jag har tryckt in mina blygsamma bröst i ryggen på Ola Salo, samtidigt i en kioskdörr var vi.

Fikade på T-centralen en gång, bredvid Linda Rosings akne.

Har samma födelsedatum som Napoleon Bonaparte, om man skiter i årtalen.

Jag och pappi har ätit på samma vägkrog som E-type och gänget ute i småländska skogen, när jag flyttade ner från Uppsala till Lund. Dansflickan är jätteliten men har himla lång näsa och ...

Jag har vunnit en keps och en tröja av Lili Och Sussie med deras autografer på. Kanske lite Anki också (eller om hon inte hade hittat sina camel pants den dagen och därav inte kunde närvara).

Det finns mer where all that came from!