lördag, november 29, 2008

Jag är jättetrött och varm. Ingen feber men vi har eldat hela dagen så det är säkert 35 grader här uppe och i tv-rummet. När jag kom hem imorse försökte jag vila men det gick inte så bra, sen kom Kalles mamma och när hon åkt gav jag mig på adventspyntet.

Köket är supermysigt med nya gardiner, ny duk, adventsljustake, hyacinter och en bricka med massa fint på. Visar bilder sen. Jag har sytt en stor duk till bordet i stora rummet och ska även sy gardiner men det hinner jag inte idag. Kalle håller på att sätta på upp lister (finally, de har legat och väntat sen AUGUSTI!) så jag kan inte vara där förrän han är klar. Så imorgon ska jag sy gardiner till de fyra fönstren och sätta upp de fina pappstjärnorna med guldglitter jag köpte på Indiska.

Nu ska jag röja undan lite här på ovanvåningen och sen ska jag baka en fransk chokladtårta som jag ska ta med till grannarna ikväll. Jag borde sy in en klänning jag ska ha också.. Får ta det först.

Dagens fråga:

Vilken talang skulle du vilja ha?

5 kommentarer:

Anonym sa...

På senaste tiden har jag försökt och försökt att lära mig moonwalka, så det är väl den första talangen som dök upp i huvudet, men egentligen så skulle jag vilja vara ett rent musikaliskt geni, med absolut gehör och ja, ett geni helt enkelt.

Bara Lisa sa...

Var du aldrig New Kids-tjej eller?? :)


Jag skulle vilja vara extremt ekonomisk och strategisk.

LolitaRegina sa...

jag skulle vilja vara en jävel på gitarr!

Anonym sa...

Jag skulle vilja kunna sjunga!

Bara Lisa sa...

New kids var apropå det senare fhortisinlägget :)