lördag, oktober 25, 2008

Ninni utmanade mig att fundera ut vilken slags film det skulle bli om jag fick göra en om mig själv. Genre, musik och skådisar.

Jag börjar med genren.

Självklart blir det en skräckfilm. Jag själv ska vara vacker, sexig och tuff men inte på ett sånt där töntigt sätt som Keira Knightley i Pirates-filmerna, mer som Uma Thurman i Kill Bill eller Rose McGowan i Planet Terror. Det ska vara mycket blod, mycket tortyr och en hel del komedi. Men även lite drama eftersom jag kommer behöva räddas av min knight in shining armour som kommer göra allt för att hämnas dem som behandlat mig illa.

Oh oh oh, nu kom jag tom på storyn. Filmen ska handla om hur jag betar av de 10 personer som hamnat på min dödslista! Fan vilken bra film.

Svårt att bestämma vem som ska spela mig.. Men jag tror det får bli Jade i Top Model 6. Hon har en kass personlighet men är så jävla snygg och har världens coolaste stil, och hennes hår. Oj oj.. Lite acting classes kan ju också behövas, men det fixar sig nog.




Kalle får självklart spelas av Wentworth Miller. Mums.



Mina vänner kommer spelas av följande personer:



Min mamma ska spelas av Jennifer Saunders och min pappa av Mel Gibson eftersom han är min mammas drömman.



Och vem ska få spela brorsan.....? Jason Lee!!!




Quentin Tarantino skulle stå för regin och soundtracket skulle Alanis Morissette och Mötley Crüe göra.

En mycket rolig utmaning och jag tror filmen skulle bli sjukt bra!

Nu utmanar jag alla som läser och som bloggar att göra en egen film!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du får länka till mig, nöjet är helt på min sida. :D Eftersom jag läser din blogg ofta så slänger jag in en länk till dig med från min blogg.

Anonym sa...

ha, ha, ha det skulle bli sjuuukt bra :D /Evelina!

Jocke Andersson sa...

Hahahaha! Nu är jag ju så stor fan av My name is Earl så det där tar jag som en komplimang!!! ;)

Har ni sett filmen än?

Anonym sa...

Kan du ringa Tarantino, jag vill verkligen se filmen! Saknar dig och din skakande rumpa. Kram /Helena