måndag, oktober 13, 2008

Hela dagen har gått åt till att måla glas. Ett par promenader och kaninjakter har vi också hunnit med. Jag målar ett set med sex vitvinglas med kurbitsmotiv. Ska bli spännande att se slutresultatet. Just nu bränner jag rödvinsglas med guld som nog blir skitfina. Man droppar guld i vatten och rullar sen glasen i det.

Leo rymde idag. Han kom på hur han skulle hoppa över grinden mot trappen och sen var det kört. Så han är inne i köket och skuttar runt. Lite rädd men nyfiken och det är bra han är inne så han vänjer sig mer vid människor.

Nu dricker vi vin och lagar paj, en tacopaj och en kycklingpaj. Kalle ringde visst nyss och de kommer nog hem vid 20-tiden. De är nere vid slaktladan än för de har fått många älgar idag. Pappa hade skjutit två (!) men Kalle hade inte ens sett någon. Lite trist men det är ju bara första dagen så jag hoppas han får se någon en annan dag.

Nu ska jag gå och hänga med mamma lite och äta paj när den är klar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu får du allt visa bilder! :D

Mayumi sa...

Åh, måla ett glas åt mig å!! ;)

Kram, ps, hälsa ingalill!!