fredag, oktober 17, 2008

Lillan dog idag. När Nina ringde och berättade det blev jag lättad. Hon slapp lida och fick ett värdigt slut. Hon levde ett långt och mycket lyckligt kaninliv, har aldrig varit sjuk och jag hoppas jag har gett henne allt hon önskat. Det känns konstigt, jag är ledsen men inte förtvivlad. Jag visste detta skulle hända snart och jag ville egentligen bara att hon skulle få leva och må bra och sen dö utan långa plågor och så blev det.




Kanske jag kan ta in det bättre när jag kommer hem och hon inte finns kvar, jag vet inte. Just nu känner jag mig lugn och glad för Lillans skull eftersom hon nu har friska och fungerande ben och fått komma till Puffen, Lilith och Musse.



R.I.P



Sigrid
"Lillan"

010101 - 081017


Men det kommer bli så tomt, min lilla skruttkanin som varit med så länge. Nu är det ingen från gamla flocken kvar, alla har gått vidare. Det är dags för en kaninfotovägg nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag gråter vännen. Tänker på dig!
kramar från Lisa

Anonym sa...

Stackars dig. Nu hoppas jag verkligen att dina andra kaniner lever länge. Kram

LolitaRegina sa...

jag tänker på dig!
TACK för de jättefina komplimangerna angående bilderna på mig i min blogg, jag blev jätteglad!!! :)