torsdag, januari 11, 2007

Tänk om jag inte går ner i vikt?

Jag är så peppad inför VK och att gå ner i vikt. Jag vet att jag kommer klara att hålla mig inom mina ramar.
MEN!
Jag tycker jag äter som förut. Samma slags mat, ungefär lika mycket. jag småäter inte och ska hålla igen på alkohol, inte äta skräpmat eller chips. Kanske godis någon gång, eller popcorn, om jag har kalorier så det räcker.
Jag håller mig inom mina kaloriram, har inte ens kommit upp i 1300 någon gång denna veckan. Detta är dock inget medvetet som jag planerat in! Det har blivit så pga. de sena morgnarna.

Nu är jag alltså nojjig över att jag inte ska gå ner i vikt eftersom jag tycker jag äter så mycket. På kvällen är min tllrik FULL av kyckling ellre fisk, lite pasta och en jävla massa grönsaker och jag är jättemätt efteråt.
Har skrivit i forumet på VK och frågat och jag fick svar från 4 stycken att bara jag håller mig inom mina kalorier så kommer jag gå ner. Ibland kommer man stå still och ibland kommer vikten bara rinna av en. Vid mens kan det hända att man gått upp tom.

Jag ska ha mens till helgen om den kommer som den ska, och min vägdag är på måndag. Tänk om det gör att jag inte gått ner? Tänk om jag kommer att känna mig misslyckad och dålig?
Jag kommer skriva här hur det går så PLEASE peppa mig om jag inte gått ner alls första veckan, att det kommer efter hand.

Jag vill så görna se lite resultat snabbt så det känns bra!
Men jag kämpar på och det går skitbra än så länge!

Nu är det skola igen...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror nog att det kommer gå kanonbra för dig!
Du verkar ju hålla dig inom VK's ramar och om nu vågen skulle stå still på måndag så vet jag massa folk som samlar på sig vatten runt mens, jag med bl.a :(
Trillade över din blogg och har precis själv gått med i VK så jag kommer nog kika in här ibland, har en egen viktblogg med!

Lycka till! /Tjockisen ;)

Anonym sa...

Har du tagit dina mått? Det kan vara bra för i bland står det helt still på vågen men om man sen mäter sig så ser man resultat. Framför allt om man tränar. Heja dig. Jag kommer snart...

//Elin

Mayumi sa...

Hur ofta tränar du? Det kan ju också spela en ganska stor roll för viktminskning. När jag började så tränade jag 2-3 ggr/vecka och rasade otroligt i vikt de första 4 månaderna.

Anonym sa...

Den enda gången jag bestämt mig för att gå ner i vikt så tog det några veckor innan det började hända något, sen gick det ganska snabbt. Jag tror att det kommer tat gå jättebra för dig.
Glöm inte promenaderna :)

Linnéa sa...

elin: jag har mätt midjan, och det var INTE kul!!!!

mayumi: jag har promenerat bara denna veckan, skulle dansat i måndags men det krånglade ju men på måndag ska jag dansa!
det´känns bara så konstigt att jag ska gå ner i vikt av att äta så mycket, men det stämmer säkert..:) iag skulle jag kunna äta godis om jag vill för jag har nästan 600 kalorier kvar och alla måltider är avklarade för dagen. jag t frukost vid 11 och i skolan åt jag ett par knäckemackor med keso och frukt och så nu middag. ska göra en god smoothie av bär, frukt och youghurt senare för jag måste få i mig lite till idag.

evelina: dom ska jag inte glömma, och du ska gå med mig..:)

Anonym sa...

Skickar lite pepp från Stockholm!

Anonym sa...

det går bra älskling!

Linnéa sa...

tack så mycket..:) jag tror oxå på mig fakstiskt..:)

Anonym sa...

Oj, väger man sig varje vecka?? e inte det väldigt opedagogiskt?? Man brukar säga att man inte skäa väga sig mer än var fjärde vecka när man bantar eftersom att det kan bero på så många olika faktorer som muskelmassa, vattenansamling osv.. så ta inte för illa upp nu första gången om inget har hänt eller du rent av har gått upp, det e fullt naturligt på en vecka. *Anna Skipper wannabe*

Linnéa sa...

haha dig lyssnar jag på anna skipper-lover för dig tror jag på..:)
ja man ska väga sif var vecka och mäta sig en gång i månaden!

Anonym sa...

Jag har gått med nu! Men de säger också att man inte får ha för mkt förväntningar för snabbt, då är risken stor att man blir besviken och tröstäter osv. att det inte blir helt äkta om det går för fort. Inte hållbart. Man får ha tålamod. Självklart kommer vi gå ner! Fysikens lagar om inte annat :)