måndag, januari 15, 2007

Samba!


Idag var jag och Mercedes och dansade samba och det var så roligt!
Läraren var en jättesöt tjej från Baha och hon såg så fin ut när hon dansade. Hon hade supervackert hår och när hon blev svettig blev hon det sådär snyggt med lite droppar i pannan.
Själv kände jag mig föga läcker när jag blev högröd och magen hängde fram under tröjan.

Men roligt var det och jag ska dit igen, och igen och igen.
Samba känns jävligt läckert att dansa och jag tyckte det gick bra för att vara första gången jag provade på brasiliansk dans överhuvudtaget.
Vi ska få lära oss olika typer av samba, det dansas tydligen på olika sätt i olika länder.

Jag längtar redan till nästa måndag!
De vill ha fler folk där så är det någon som vill följa så hojta till! Det kostar 200 kr i månaden, plus en registreringsavgift på 50 kr första gången. Det ligger vid Augustenborgsskolan i en liten lokal som heter T-WAS.
Kolla in mer på deras hemsida.

Kom igen, häng med och rör på fläsket!

4 kommentarer:

Mayumi sa...

Jag skulle verkligen vilja men Skåne ligger lite för långt bort.....*morr*

Anonym sa...

Låter både kul och så billigt med :) Det startade nån afrikansk dans på Campushallen nu i januari men det kostade mycket mer, och dessutom ska jag ju köpa kort på Feel good. Känns lite mkt att träna på två ställen hehe :P

Lort sa...

shiiit vad roligt det låter!!!
jag är avundsjuk!!

Linnéa sa...

lollan: men häng med! det ÄR skitkul! hör av dig om du e sugen..:)