tisdag, januari 23, 2007

Tisdag

Mamma och pappa har ÄNTLIGEN fått sålt huset i Malung!
Jag är så glad för deras skull. Nu slipper de kostnader för två hus, massa pendling och fraktande av saker och jag kommer aldrig att riskera att behöva bo i Malung om jag är hemma och hälsar på för att mina föräldrar är där och jag vill vara med dom.
Och i sommar kommer jag äntligen få min efterlängtade friggebod, med loft!
1 mars ska de vara ute så nu får de slita för att hinna. Vart de ska göra av alla saker kan jag inte förstå, inte dom heller..

Själv har jag inte lika tur med flytt och uppsägning. Pallar inte gå in på det eftersom jag bara blir förbannad igen. En sak kan jag säga, och det är att den lilla fittan ska få fan.. En nedrig jävla människa som inte kan ta ansvar eller ens diskutera saker... Helvetes jävla....
Nej nu skriver jag inte mer om det.

-------------------------------------------------

Jag och Maggi spelar BUZZ
-------------------------------------------------

Idag fyller min vän Emma 27 år. Herreguuuuud så gamla vi börjar bli.. Det är så sjukt..


Blott 18 år...
Emma visar hus man ska göra för att se slät och ung ut på kort.
----------------------------------------------------------

Nu ska jag göra kikärtsbiffar som är perfekt att ha i frysen och göra matlådor av!

5 kommentarer:

Anonym sa...

ehhhh! Och jag som snart fyller 30 då?????

Anonym sa...

Hoppas det löser sig med boendet.. aldrig kul att ha sånt hängande över sig

Anonym sa...

Trist sånt med strul med booendet, uppsägningar och sånt skit.
Har haft nästan ett 6 mån långt krig med en hyresvärd en gång, inte kul alls :( Mina största sympatier.

Men kikärtsbiffarna, du har inget smarrigt recept till dem?

//Tjockisen

Anonym sa...

Låter smarrigt!
Vill oxå ha recept!

Linnéa sa...

det är hon som hyrt den av mig som beter sig som en riktig....... ja jag vill inte beskriva mina känslor mot henne just nu,..

men här kommer receptet!
Lins- eller bönbiffar
2 portioner (jag tycker det blir mer)

3 dl kokta linser, vita bönor, kidneybönor, sojabönor eller kikärtor.
2-3 kokta potatisar
1 liten gul lök
1 ägg
1 krm salt
½ tsk mejram eller oregano (eller vad du vill ha i)
smör eller margarin

Mixa allt utom kryddorna till en jämn massa. Tillsätt kryddorna.
Forma biffarna eller klicka i dom med sked i stekpannan.

Servera med valfritt tillbehör…;)

kryddor och så kan man ju experimentera med. gott ha ha en sallad med lite rotfrukter och nån smal dressing till.