lördag, januari 27, 2007

Lördag

Varför kan jag inte spva längre än 9 en lördag???
Igår kväll var jag så trött, la mig ganska tidsigt och läste min läskiga bok och sen stängde jag av ljudet på mobilen för att verkligen kunna sova ut.
Men kl 9 är jag klarvaken och kan inte somna om.
Typiskt.

I förrgår gick jag över min kalorinivå med 4 kcal och igår med 3 kcal. Fan. Det är irriterande.
Det är ju inte så mycket men.. Nu nojjar jag över att jag inte gått ner nåt på måndag.
Jag vill komma under 70 denna gång, vore så skönt att väga något på 60 för då skulle det kännas som jag verkligen var på rätt väg.

Jag borde gå en långpromenad för att bränna lite kalorier till kvällen men jag vet inte vem jag ska gå med. Lite trist att gå själv. Hade jag haft pengar hade jag kunnat gå ner på stan och gå runt lite där och hem igen, men jag brände mina sista 200 på en klänning och ett par knästrumpor på Gina Tricot igår. Smart.
Synd jag inte har något kort på Enighet för då hade jag kunnat gå dit och tärna ett pass..
Eller så kanske jag ska inviga hopprepet jag fick i julklapp ute på gården. Men jag tror det är för kallt för att göra något ansträngande utomhus eftersom jag fortfarande har kvar den förbannade hostan och slemmet i halsen.
Hmmm..... Det får väl bli en promenad ändå. Messade Eve nyss och håller tummarna för att hon är sugen.

Nu ska jag klä mig och se till så jag kommer iväg någon gång. Marika kommer vid ett och då ska vi hitta på nånting.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Att gå över kalorigränsen med bara ett par kcal tycker jag också är irriterande. Visst att det inte betyder något i praktiken, men det är störtigt när det står t.ex. 1307 istället för 1300 :P Haha ^^

Lort sa...

Följ med mig och Reina ut någon dag då! Vi går ju flera gånger varje dag. Eller så kan du låna henne ;-)

Anonym sa...

Du hade juh kunnat ringa mig för jag satt hemma och hade inget att göra och brukar aldrig vara svår på en promenad =)

Anonym sa...

Ja, jag blev lite chockad när du messade strax efter 9.....
Hoppas du och marika får det mysigt :)

Linnéa sa...

dessi: ja men visst är det!!! det är ju superlite, typ lite mjölk i téet eller så, men det är faaaan irriterande!!!!

lollan: det gör jag jättegärna, det är mycket roligare att gå ut om man har en hund med ju..:)

ninni: men du jag tänkte inte på att du alltid är uppe tidigt!!! det ska jag definitivt ha i tankarna nästa gång..:)

eve: jag hade gärna följt och åkt pulka m jag kunnatr.. hade ni det kul?