onsdag, januari 31, 2007

Jeans

Jag vill ha sådana här jeans:

VART KAN JAG KÖPA EN LIKNANDE MODELL?


Överallt finns det bara stuprörsjeans och en och annan modell med raka ben, men det vill jag inte ha!!!
Måste alla vilja ha stuprör bara för att någon kom på att det ska vara det trendigaste just nu? Andra passar jättebra i de smala jeansen, men inte jag, jag skulle inte trivas i dem och de är inte min stil.
Men jag kan inte få ha min stil eftersom någon annan bestämt att den inte är trendig nog.

Så om det är någon som vet varet jag kan hitta jeans i 70-talsmodell, tight upptill med utsvängda ben så let me know!

10 kommentarer:

Mayumi sa...

Du, får många år sen var jag totalt insöad just på den jeansmodellen men det gick bara inte att få tag på. Jag minns att jag var in i nån klädbutik i Sthlm o frågade men fick ett snorkigt svar tillbaka från expediten att "du, den modellen är faktiskt inte modern/inne just nu, här för vi inte utsvängda jeans..."...jahapp, så man är alltså tvungen att gilla läget då bara eller? Fortsätt leta, du hittar dom snart!! :)

Linnéa sa...

mayumi: men visst e det störigt??? bara för nån annan bestämt att det inte är inne så ska man inte kunna köpa det man vill ha?
jävla löjligt det här med modet tycker jag.. att nån bestämmer vad man ska ha på sig och sen ska man flja det till punkt och pricka..
jag ska leta, har skrivit och frågat på helgon oxå men hittar jag inte får jag väl sy själv.

anna sa...

min sambo köpte megautsvängda sjuttiotalsbyxor, iofs i manchester,
på denna sida: http://www.pop-boutique.com/newshop/
men det verkar finnas i denim också om det är det du vill ha.

Anonym sa...

Jag skulle tro att de kan ha sådana där jeans på Gul & Blå i Stockholm, eftersom de verkar rikta in sig på 70:talsgrejer där.

Anonym sa...

Jag har ett par svarta strechjeans som är utsvängda (riktigt snygga) men tyvärr för stora för mig. 36 tum är de på och gode töjbara. De är inte så fruktansvärt använda heller. Du kan ju mejla mig ifall du är intresserad :]

replicoria@hotmail.com

Linnéa sa...

anna: jag kollade in sidan, snygga!!! men svårt med storlekar tycker jag...

Anonym sa...

Beroende på hur utsvängda du vill att de ska va så kan jag rekomendera esprits jeans, de har ofta utsvängda och i stretch, brukar själv använda dem men de e juh inte fullt så utsvängda som ett par 70-tals jeans. E det bara det du e ute efter så finns gul & blå i sthlm och här i stan på kärleksgatan tror jag att det e så ligger det en secondhandbutik som har gamla orginal från 70-talet, brukade handla där innan.

Anonym sa...

Kom precis på att Nubia, nere vid stadsbiblioteket kanske kan ha utsvängda jeans oxå om man vill ha de lite extremare.

Linnéa sa...

ninni: tack för tipsen!!! har fått en hel del nu så jag ska ta mig en koll en dag..:)

Anonym sa...

kolla diverse secondhand butiker, myrorna brukar ha mkt jeans!