onsdag, januari 31, 2007

Nojjig.

Alla dessa nojjor över de här jävla kalorierna!!!
Idag har jag ätit lite över 1300 kcal, men gått på stan i ca 4 timmar och cyklat till och från stan, ca 20 minuter. Det innebär att jag bränt över 600 kcal idag och borde absolut inte oroa mig.
Men det gör jag. Igår låg jag och tänkte på min vikt och kunde inte sova. Tänk om jag inte går ner mer? Tänk om de här 3,7 kg är allt jag får?

Fan också, jag önskar det bara "flöt på", utan funderingar eller nojjor. Jag håller mig till mina kalorier, rör på mig och får oftast en bra balans i cirkeln mellan protein, fett och kolhydrater.

Det är väl min rädsla för att inte kunna gå ner i vikt som spökar..
Jag tror inte att JAG kommer misslyckas, det vet jag att jag inte kommer med den motivation och målmedvetenhet jag har nu, men jag är rädd att min kropp inte vill. Att den vägrar släppa ifrån sig fettet.

GAH JAG BLIR TOKIG!

Nu ska jag sluta tjata om det här.
Imorgon är det lååång skoldag, men vi ska till Höör på eftermiddagen iallafall. Får se när man kommer hem.

Godnatt!




Tänk om...

8 kommentarer:

Anonym sa...

no offense, men... du är alltför fixerad vid kalorier. det mår du inte bra av i längden! (psykiskt!) glöm inte att det ska vara kul att komma i form.

Anonym sa...

Klart du kommer gå ner! Tänk logiskt!

Kramen! :)

Mayumi sa...

Jag tror att det är just det där med att räkna kalorier som du faller på. Vore bättre om du skippade räknandet och försökte koncentrera dig på att bara äta bra o nyttig mat och träna regelbundet. För en matdagbok, skriv upp varenda sak du äter under en period. Det blir mkt lättare att överblicka när du ser det på papper. Du kommer inte att misslyckas med att gå ner i vikt, du har ju redan lyckats med nästan 4 kg på en månad!!! Det går inte och ska inte gå fortare än så. Fortsätt äta sunt och sluta tänka kalorier, jag vet att man bara tänker vikt den första tiden men vad du än gör så GE INTE UPP!!!!! *kram*

Anonym sa...

Att säga till nån som nöjjar att det ska sluta nojja är det jobbigaste som finns. Så jag gör inte det :)

Men det kommer gå kanon med din viktnergång. Bara du håller dig inom ramen av dina kalorier är det menas promlemas :)

Elin sa...

alltså om det skulle vara så att du inte kommer lyckas gå ner allt du vill så skulle du inte ens ha lyckats med de dryga 4 kilon du redan blivit av med! bara den framgången visar ju vilken viljestyrka du har, det är ju inte lätt att förlora kilon när man inte har så mycket att ta av.

jag vet att du säkert inte vill höra det, men jag tycker du ska ta det lite lugnt... Men jag tycker iofs att när man drar av minus på VK ska det bara vara när man är ombytt, det är en bra tumregel... Allt annat får bli en bonus, liksom!

Linnéa sa...

anonym: min fixering ligger nog snarare i rädsla för att misslyckas. att räkna kalorier är egentligen inget problem.

dessi: tack, jag jag vet (nog) det. men du vet, jag är rädd för att ha kämpat en vecka och sen inte gått ner. vägningen är ju som en lite push var vecka.

mayumi: jo men jag måste räkna. jag klarar iute av att bara bestämma mig för att äta rädd, det har jag provat med och det går inte. då har jag inte ramar som svart på vitt visar det jag gör fel. så detta är ett måste för mig.
jag vill ju så gärna, det är det som är grejen!

raur: ja bara jag vet att jag gör mitt bästa och inte fuskar så..:)

ella: nej det är sant, det har du ju helt rätt i. jag vill såååå himla gärna, det är det som är grejen.
jag drog inte av minus på alla 4 timmar jag promenerade på stan, men cyklingen och en del av promenerande tog jag eftersom det faktiskt är motion. man kan ju dra av när man städar oxå så..:) men det gör inte jag.

Anonym sa...

Jag säger det en gång till, att väga sig en gång i veckan e ren idioti. försök att inte stirra dig blind på kilona utan försök att se en helhet. Jag har kastat ut min våg för många år sedan och nu krävs det mest att jag måste komma överens med min kropp och trivas med mig själv. Du måste lära dig att älska dig själv för den du är och inte för hur mycket/lite du väger. Dessutom den stress som du genomgår då du hela tiden "nojjar" för din vikt leder ofta till att kroppen producerar stresshormoner som gör att man går upp i vikt.

Sorry, inte min mening att låta som bror-duktig..

Anonym sa...

4 kg på en månad, och du är missnöjd?? kära nån. att gå ner snabbare är livsfarligt! ta det bara lugnt, allt ordnar sig! skippa kaloripetandet!