söndag, december 09, 2012

Snöstorm

Det har varit en jobbhelg för mig, och en bra sådan. Idag var vi ute i snöstormen och det var riktigt så att sylvassa snöflingor spetsade hornhinnorna när det snöade på tvären. Men jag fick belöning för det i form av valpmys.


Otto är en 10 veckor gammal wachtel och så söt och go att jag gärna ville smuggla med honom hem...

Egentligen skulle jag jobbat extra både imorgon och på tisdag men eftersom det utfärdats klass 2-varningar så blev det inställt. Trist men det känns ändå skönt att inte behöva riskera att fastna någonstans med bilen eller inte kunna ta sig hem då stället jag skulle till ligger ganska mycket avsides med bara dåliga små grusvägar.

Så det blir hemmamys med lite julkaksbak och så måste jag lägga på ett kol med virkningen! OCH SPRINGA. Herregud, så dåligt det är med den varan. Ville springa idag men ändrade mig på grund av vädret. På kvällen hade det lugnat ner sig men nattningen av barn var inte klar förrän klockan nio och då ville jag inte ge mig ut. Men är det inte storm imorgon får det bli en tur. Jag har investerat i ett par broddar så jag ska slippa benbrott. Så nu tar jag bort det från önskelistan och lägger till löparryggsäck istället.

2 kommentarer:

Helena sa...

Nu har jag skrivit en liten så-klär-du-dig-för-löpning-på-vintern-guide på min blogg...som du önskade. :)

Linnéa sa...

Tusen tack, vad snällt av dig! :)