torsdag, december 20, 2012

Brownies & Kärlek

Olustkänslan hänger kvar idag. Fler saker jag inte kan släppa har snurrat i mitt huvud hela dagen och jag hatar den känslan. En känsla som jag inte hatar och som varit väldigt stark idag har varit en enorm längtan efter barnen när jag var på jobbet. Jag hade svårt att sluta tänka på dem och kärleken nästan värkte i bröstet. Vi hade en mysig kväll tillsammans och jag ser fram emot att vara lediga tillsammans nu ett par veckor. De hjälpte mig att baka brownies och jag blev så glad när Nemo kallade mig älskling och han och Leon höll sams. Nemo sa så snälla saker till och om honom och matade honom med smet från slickepotten och ja, det låter kanske inte så märkvärdigt men det är just det som är så svårt att beskriva. De små sakerna som gör att man känner så stor kärlek. Den kärleken som man inte visste fanns eller ens kunnat föreställa sig innan man fick barn.

Nej nu ska jag sluta vara sentimental och så tar vi nya tag imorgon! Ett roligt önskeinlägg kanske? Någon som har ett så shoot!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad hade du för tankar om hur ditt liv skulle vara idag för tio eller 15 år sen? Trodde du att du skulle vara tvåbarnsmamma i skåne? :)

Trevlig helg! Hoppas att deppigheten försvinner för dig!

Jättemysiga inlägg om pojkarnas julkalender.
Mvh sara skinnar

Elin sa...

Jag vill läsa om vad du saknar med livet innan du blev mamma! Som capoeiran kanske?