torsdag, december 06, 2012

Så romantiskt...

Ni som lever ihop med någon, har ni en romantisk historia att berätta för era barn/framtida barn om hur ni träffades? Ikväll när jag och Kalle körde hem från Tomelilla (bankbesök och julklappsshopping)så började Kalle fråga mig om hur jag tyckte och tänkte första kvällen vi träffades. Lilla Kalle, det kommer på tal då och då och varje gång verkar han bli förvånad över vad jag svarar. Jag kommer i ärlighetens namn knappt ihåg nånting från den kvällen. 8 april 2005. Inget ovanligt egentligen, jag kan inte dricka utan att få minnesluckor och det har bara blivit värre och värre och nuförtiden får jag ångest bara av att tänka på att vara riktigt full.

Men iallafall, jag och Kalle träffades på en pub på Möllan i Malmö genom att det var fullt när han och en kompis kom dit och det bara fanns två platser kvar och det var vid vårt bord. Sen minns jag typ att vi gick till KB, drack öl, att jag är hemma hos Kalle och när jag tittar ut genom fönstret och ser min egen lägenhet och att jag har hans fyra meter långa tigerpyton runt på axlarna. Dagen efter vaknade jag och mindes inte vad Kalle hette (första chocken som jag avslöjade efter några år) men eftersom det ringde och jag hörde honom svara sitt namn i telefonen så slapp jag det pinsamma.

Sen satt vi på Kalles balkong och pratade i flera timmar innan jag knallade hem. Min kortaste walk of shame ever eftersom jag visst bodde på andra sidan gatan.

Ja herregud, ingen romantisk historia att berätta för kidsen direkt.. Nu vill jag höra om hur ni träffade era livskamrater!


Juli 2005

7 kommentarer:

Frida sa...

Maken och jag träffades på SprayDate i februari 2004. Inte särskilt romantiskt det heller ;)

Ninni sa...

Mikael skrev till en massa tjejer på helgon och det var bara jag som var dum nog att svara. Och på vår första träff kom han tre timmar försent, bl.a. för att polisen visiterade honom. Romantik på hög nivå :)

Jenny Shima sa...

Jag och sambon träffades under Nolleveckan på BTH. Vi började prata och upptäckte att vi hade mycket gemensamt sedan utvecklades det till mer än bara vänskap.

Louise sa...

Jag träffade min partner på en nyårsfest för ett par år sedan. Eller träffade och träffade, jag lade spann på honom sekunden han klev innanför dörren och sedan beslutade jag mig för att följa med honom hem i fyllan och villan.
Dagen efter vaknar jag med minnesluckor och någon som andas under täcket intill. Under många minuter ligger jag och stirrar i taket i ett desperat försök att återfinna något eller några få minnen från kvällen, men de jag hittade var inte mycket att hänga i den slokande julgranen.
Jag minns även att jag rullade över på sidan för att spana in min sängkamrat, garderad för att hämningarna släpper med den stigande promillen. Men. Kolla där låg ju en riktig snygging och sussar sött.
I det ögonblicket beslutar jag mig för att ta en lång sovmorgon och helt skippa the walk of same. Jag minns att sista tanken innan jag somnade var "det här kanske blir ett jävligt gott nytt år iaf"

Mormor som jag bodde hos under denna period var inte alls orolig när jag dykte upp först 10 dagar efter det jag åkt iväg för att fira nyår med förklaringen "Jag har träffat en ny vän". ^^

Anna sa...

Jag träffade också min sambo under nolleväckan på BTH :) Vi upptäckte att vi båda kom från samma stad och hade till och med gemensamma vänner. Det tog inte lång tid innan vi var ett par och han är det bästa som hänt mig :D

Sofie sa...

Spraydate här också minsann :)

Anonym sa...

Vi jobbade ihop. Sen var vi på julfest, blev fulla, gick hem till mig... Och ja, nu har vi varit ihop i ca 6 år och har två barn :)
Linda