söndag, december 23, 2012

Önskeinlägg 3

Karolin hade också en önskan om ett inlägg och frågade:
Vad är/var ditt drömyrke? Hade du tänkt jobba med detta du gör? Eller vad är egentligen ditt drömjobb?
Jättesvår fråga! Som liten ville jag bli veterinär och när jag blev äldre ville jag bli fotograf och frisör. Men jag har aldrig haft en dröm om att DET ska jag göra och hållit fast vid det. Men det var efter att ha jobbat med olika serviceyrken i några år (på callcenter som kommunikatör, telefonförsäljare och butiksbiträde på Indiska i Köpenhamn) som jag insåg att jag ville göra något som kändes mer meningsfullt för mig och där jag kunde utvecklas och egentligen aldrig bli fullärd. Jag vill ju jobba med behandling och hoppas att hitta drömjobbet inom det en dag. Och ett drömjobb för mig är ett ställe där jag trivs, har bra kollegor, får känna att jag gör nytta och som går ihop med mitt privata liv. Jag har aldrig känt att jag vill göra karriär utan familjen är viktigast för mig.
Men skulle jag få sväva ut totalt och drömma helt fritt så skulle jag vilja bli författare. Det är en dröm jag har, att få skriva en bok. Jag skulle bygga en liten stuga på tomten där jag skulle ha min skrivarlya och där skulle jag sitta på nätterna och skriva mina bestsellers. Kanske en dag...


Snygg i kriminalvårdens kläder 2007 då jag jobbade på häktet i Malmö.

3 kommentarer:

äppelblomman sa...

Härligt! Tack för ditt svar! Älskar din uniform! Coolt!!
Kram i massor K

Suzan sa...

Kul att du bjuder på lite gamla bilder i fina önskeinlägg :)

Anonym sa...

Tänk att jag klär mig så typ 6 ggr i vecka !

Jag hoppas att du nån gång satsar på att skriva böcker, för att dem kommer att säljas som varm bröd, jag lovar! Du är så himla bra för att skriva, intressant, rolig och lite provocerande ibland, det gillar jag och många andra säkert!

kram o Gud Jul till dig och dina fina!

Mercedes,