fredag, december 07, 2012

Överraskningsmiddag

Ikväll har jag varit i Malmö för att fira min kära vän Elisa som nyligen fyllt år. Själv visste hon inte vad som väntade utan blev ganska överraskad eftersom hon trodde att hon bara skulle äta middag med Maggi, men så satt jag, Agneta, Nina och Elin på La Roche och väntade.

Vi åt alltså tapas och det var så GOTT och jag är så MÄTT. Och då orkade jag inte ens äta upp! (!!!!!!!!!) Men det ska väl vara en första gång för allt. Iallafall så åt jag vitlöksbröd, chèvre med honung, potatisklyftor i aioli och kycklingspett marinerade i honung och chili.

En lyckad kväll som gjort mig varm i själen, finare vänner får man leta efter. Nu är jag hemma, dödstrött, men känner att jag måste varva ner med en kopp te. Orkade inte ens dricka te på restaurangen!



Inga kommentarer: