lördag, december 22, 2012

Önskeinlägg 2

Vad kul att det trillat in fler önskningar! Jag fortsätter med det här från Elin:

Jag vill läsa om vad du saknar med livet innan du blev mamma! Som capoeiran kanske?

Jag saknar inte livet som det var innan jag fick barn, inte ett dugg. Men små saker jag kunde göra kan jag längta efter ibland. Som att titta på en serie, avsnitt efter avsnitt, en hel dag om jag så ville. Att kunna sätta mig vid datorn och greja, eller pyssla, eller virka mitt på dagen utan att behöva stressgöra sånt när barnen sover. Eller att ligga nerbäddad och bara få vara ynklig och sjuk när jag väl var sjuk. Hmmm vad kan jag mer sakna... Jo! Att kunna spela tv-spel halva nätterna utan att behöva tänka på barn som vaknar tidigt. Jag saknar inte capoeiran eller samban direkt utan mer att jag hade så mycket tid att lägga på att träna. Då tränade jag samba tre timmar i veckan, capoeira tre timmar och så en timme akrobatik, plus shower. Tänk om jag haft så mycket tid att lägga på löpning och typ styrketräning! Och så saknar jag min kropp utan uttöjt skinn, stretch marks och babyfett.



1 kommentar:

Jöns Marie sa...

Väl talat, håller med till 100%!