onsdag, december 12, 2012

Nattskrik

Nu har Leon börjat med någon ny härlig grej. Han vaknar till på kvällen och natten och skriker och vrider sig. Det verkar inte vara av rädsla och han blir väldigt utåtagerande. Det är han allt som oftast faktiskt. Han slåss och han gör det helt oprovocerat och går precis när som helst. Kan komma fram och lappa till en eller slå till när man sitter och gör nåt med honom. Och går efter Nemo bara för att få slå på honom. På förskolan slår han ingen.

Och nu på nätterna vaknar han och är arg och kan slåss och skrika och jag blir tokig på det. Inatt har han hållit på som fan och jag är jättetrött. Det känns som att ett samtal till den där barnpsykologen inte vore så dumt ändå..


En liten gangster som fått sitt hår snaggat. Inte min favoritfrisyr men bättre än den hemska han hade. Det kanske är därför han är så arg, för att han varit så ful i håret.

3 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Ett samtal till banpsykologen är nog bra som vägledning. Jag pratade med två mammor från Olivers dagis igår medan barnen lekte och det är ingen av oss som hade tvekat att fråga om råd om det hade blivit övermäktigt. kram

Hili sa...

Det handlar ju om att hjälpa Leon inte värdera dig som morsa. Att du är en skit bra morsa vet alla redan, så ring nu så Leon kan få den hjälpen han ev. är i behov av! You go! <3

Jöns Marie sa...

Vad tråkigt att Leon blir så arg. Jag tycker att du ska ringa den där barnpsykologen och få lite tips så kanske det blir lättare för er allihop. Kom ihåg att du är bra mamma!