lördag, december 15, 2012

Äta Äta Äta

Igår var det julfest med jobbet och när jag la mig på kvällen så var jag fortfarande proppmätt. Idag ska vi till min farmor och träffa släkten, byta julklappar och mumsa i oss mat. Imorgon ska vi till Kalles morbrors familj och byta julklappar och mumsa i oss mat. Många julklappar och kilon plus den här helgen alltså. Jag hoppas verkligen jag tar mig ut på en springtur idag. Fastän Kalle gått på sin säsongsledighet räcker tiden inte till känns det som.

Och inte får man sova heller. Leon lever om, skriker och slåss och vrider sig som en mask. Inatt var inget undantag så tillslut tog Kalle och satte ner honom på golvet bredvid sängen. Jag trodde aldrig att han skulle sluta skrika eftersom när han väl eldat upp sig så kan han inte sluta, men till min stora förvåning tog det inte alls lång tid innan han blev tyst och Kalle tog upp honom och han la sig ner och somnade. Märkligt. Men han kanske behöver få lugna ner sig ifred, när man håller honom verkar det bara bli värre.

Och när Leon äntligen somnat började Nemo hosta så han vaknade och kom ner till oss. Sen låg han och hostade mig i ansiktet tills jag hämtade hostmedicin och då blev det bättre och vi alla kunde sova. Men då vaknade Leon igen och ville ligga nära mig så då låg jag hoptryckt som en sill i ett par timmar tills Leon tyckte att det var dags att gå upp och välkomna den här dagen..


No sleep har format detta vackra ansikte...

3 kommentarer:

Jöns Marie sa...

Låter i alla fall som att helgen bli väldigt mysig med en massa god mat, paket och mys med familjen =)

Elin, Småland sa...

Fantastiskt att vara så vacker med så lite sömn! Jättefin bild, och så vacker skulle jag gärna vara med sömn! :)

Linnéa sa...

Elin: men tack, vilken fin komplimang. :)