torsdag, december 27, 2012

Önskeinlägg 4

Nu när allt flängande och firande är över så ska jag fortsätta med era önskeinlägg. Och nu är det Ninni som vill veta:

Jag vill ha ett ego inlägg, vad är det bästa med Linnea och att vara Linnea?

Sjukt svår fråga! Jag har helt ärligt funderat massor på den men kan inte komma på något bra att skriva. Det låter så tråkigt men det bästa med att vara Linnea är att jag lever precis det liv som jag vill. Enkelt, okomplicerat och lyckligt. Jag är glad, har inställningen att allt löser sig och är ganska modig. Jag har världens bästa barn, den finaste killen och ett mysigt hus med stor trädgård. Jag har inte en massa pengar, flashiga saker, fancy utbildning eller värsta karriären och det är helt okej för det är inte det jag strävat efter i livet. Jag vill leva i nuet med min familj och det är precis det jag gör.

Och så det sämsta.. Jag önskar att jag kunde ha bättre karaktär. Jag kan liksom bestämma mig för att börja springa och sen hålla det och träna upp mig och bli duktig men sen kan jag inte motstå alla godsaker som gör att jag fortfarande är tjock. Det tycker jag illa om mig själv för. Jag borde vara snällare mot mig själv och inse att jag har aningens sämre självbild än jag kanske borde ha. En annan dålig sak är att jag är så osäker i nya situationer och jätterädd för att göra fel. Önskar att jag var en sån som på ett självklart, avslappnat och otvunget sätt kan umgås med nytt folk och fråga bra frågor. Och så kunde jag ju bry mig mer om saker som tillhör allmänbildningen, jag kan sjukt mycket onödigt om filmer och tv-serier men inte ett skit om politik.


Ego-bild till ett ego-inlägg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Strunta i det, politik är visserligen viktigt och bla bla bla
Och lika viktigt som det är LIKA TRÅKIGT är det också att prata om. Haha ;)

Ninni sa...

Tack för inlägget! Önskar jag var mer enkel och okomplicerad. Att leva i nuet övar jag på varje dag och börjar bli rätt grym på det!