söndag, december 02, 2012

Måndagsplanering

Imorgon ska Leon till BVC klockan 10 för en extrakoll på vikten eftersom han inte gått upp som han borde enligt kurvan. Det känns knappt lönt att lämna honom på förskolan till klockan 14 efter det så jag bestämde idag att barnen får vara lediga imorgon och så hittar vi på något kul, pulkabacken tänker jag mig. Vi har fått ett fint snötäcke och inatt och imorgon ska det bli kallt och enligt prognosen strålande sol imorgon, så härligt! Sådana vinterdagar är man inte bortskämd med i Skåne så det gäller att passa på. Jag är glad att jag har den möjligheten att ta barnen ledigt på veckodagar för att göra roliga saker och inte alltid måste passa in det på helger. En fördel med att jobba helg, många tycker att det vore så hemskt men det tycker inte jag. Det passar oss iallafall och jag trivs inte med att jobba 8-17, måndag-fredag för veckorna känns oändligt långa då. Men alla är vi olika, tur är väl det!



Inga kommentarer: