måndag, december 03, 2012

10,5

Idag har vi varit på ett extrabesök på BVC för att kolla Leons vikt. Jag har ju tyckt att han ser lite rundare ut och till min glädje stod vikten på 10,5 kilo och kurvan pekar uppåt igen. Sen pratade vi en hel del om Leon och hans beteende. Vi har turen att ha en BVC-sköterska som verkligen lyssnar på mig och bryr sig och vill hjälpa. Idag gav hon mig lite små tips jag ska prova men hon var nästan lika villrådig som jag. Hon tyckte än en gång att jag ska ringa barnpsykologen men jag känner mig så i vägen och som att jag tar upp värdefull tid, så jag vet inte. Både sköterskan och jag tror och hoppas att det blir bättre när Leon börjar prata. Barnpsykologen behöver ju inte kontaktas för att det är nåt fel på Leon utan mer som stöd och hjälp.

Jag passade på att fråga om min hals också. Hon tyckte det var jättekonstigt att jag har ont i den hela tiden så hon tittade i halsen och den var jättefin och inte det minsta röd. Märkligt. Hon sa att jag skulle testa att springa ändå och känna hur det känns och det rådet följer jag gärna.

Nu är vi hemma och äter lunch och Leon sover, sen intar vi pulkabacken!



Inga kommentarer: