tisdag, maj 01, 2012

Valborgsmässoafton

Idag sov jag till halv tio vilket kändes som slöseri med en fin dag men ändå nödvändigt eftersom Leon fick spel och var vaken till tre på natten. Jag åt lite frukost och stack ut och sprang en runda. Dagens mål var en kortare, snabbare runda och det lyckades jag med men är inte jättenöjd. Varför? Jo för att jag inte lyckas hitta en bra rytm och det oftast känns som en kamp att springa och inte bara en njutning. Och det är backarna som tar så mycket energi. Och så kanske jag äter för dåligt, och dricker för dåligt gör jag definitivt.


4,25 kilometer med en medelhastighet på 6 minuter är bra tycker jag.


Men här ser man vad backarna gör. Jag sprang två varv på en runda i skogen och man ser vart det lutar upp, på kilometer två
och fyra, där jag inte orkar hålla tempot.


Jag kanske borde ta det lugnare men jag ville chocka kroppen med ett högre tempo för det är så lätt att hamna i samma lunk hela tiden och springa med små, små steg. Jag vill hitta farten och orken!!

Men det var skönt att komma ut en sväng och det var sista träningspasset innan Vårruset på onsdag.

Ikväll har vi varit hos Jenny, Ted och Oliver och grillat. Vi satt ute hela kvällen och kunde ha kortärmat tills klockan var närmare nio. En mysig och trevlig kväll med mycket gott att äta och dricka. Nemo och Oliver lekte massor och tittade på film och Leon var Mr.Cranky Pants.Jag vet inte vad det är med honom men det är tredje dagen som han är helt ur balans på. Bara gnäller och gråter och vill inte sitta på golvet och sitter man med honom i famnen vrider han sig som en mask. Han kan konsten att knäcka en..



7 kommentarer:

Ninni sa...

Precis så håller Lily på och igår kväll såg jag att två tänder är på G, kanske tänder hos Leon också?

Jenny Shima sa...

Det kanske är ett utvecklingssteg, då kan de bli jobbiga och om det dessutom är tänder kan det bli ännu värre.

Linnéa sa...

Ja jag tänker oxå att det är tänder men tycker mig inte så nåt. Så ja, någon fas eller bara leons underbara personlighet. ;)

Jennie @ Jennialiskt.se sa...

Shit det är ju svinbra! Då springer du en mil på 60min! :D

Anonym sa...

Det ett bra pass. Vill du ha lite tips om hur kan du träna lite fart? :)
Kramis

Anonym sa...

Det ett bra pass. Vill du ha lite tips om hur kan du träna lite fart? :)
Kramis

Linnéa sa...

Jättegärna! Alla tips mottages tacksamt. :)