tisdag, maj 22, 2012

En rundtur i min trädgård




















Innergården
Mårbacka
Vilda blommor och ormbunkar vid en stentrapp jag nyligen grävde fram. Kalle ska hjälpa mig gräva ur  och göra trappen längre med fler stenar.
Min nya rabatt börjar blomma. Senaste tillskottet är två rosa hortensior.
Kryddor, blommande syrener och klätterros.
Kvällssol
Syrenbuskar och häckar har vi lite överallt. Den här ska klippas ner rejält efter blomningen.
Kullen med högt gräs är taket på jordkällaren.
Huset och innergården.
 Skogsdelen är helt igenväxt men vi ska köpa en röjsåg och snygga till det lite.
En vacker och lugn del av trädgården.
Rabatten och planteringsbänken.

Det var lite bilder från min trädgård, 2500 kvadratmeter kärlek.

2 kommentarer:

äppelblomman sa...

Guuuud jag blir tokkär och ert hus! Ni bor ju sååååå vackert!
Måste oxå plantera lite växter!;)
Kram K

Anonym sa...

Ni har det så himla härligt,en helt annan ombonad lummighet än här.Jag hoppas att det passar så jag kan följa dina föräldrar ner nån gång.Hälsningar till er alla från moster.Kram.