onsdag, maj 02, 2012

Måndag som är en onsdag

Vilken underbar långhelg det har varit! Fint väder och vi har fått massor gjort ute i trädgården. Igår var vi ute större delen av dagen och jag pysslade med min planteringsbänk, städade den, röjde runt den och satte upp lite fler krokar.


Kalle byggde bänken till mig i 28-årspresent.

En annan sak jag gjort är det här:


Jätteenkelt och en smart ide. Jag har satt ett armeringsjärn i marken och sen trätt lerkrukor på det. Perfekt att ha blommor eller kryddväxter i. Jag har än så länge gräslök och smultron som jag grävt upp i trädgården i, får se om det tar sig.

3 kommentarer:

Lina sa...

Cool grej med krukorna!

Jöns Marie sa...

Vilken snäll Kalle du har, planteringsbänken är jättefin! Du så pysslig och påhittig, vad fint du gör! längtar efter att hälsa på er och se vad fint ni har gjort!

Marie sa...

Jättefint!!