onsdag, februari 15, 2012

Mysig ensamkväll

Det känns verkligen som att vinden har vänt nu. Leon sov 2,5 timmar på förmiddagen utan att vakna till hela tiden och sen har han ätit bra och somnade utan skrik ikväll. Det är en sån lättnad alltså, allt känns så mycket bättre och jag är mycket gladare.

Jag har städat i stort sett hela dagen så nu är det rent och fint. Nemo är så duktig, jag behöver inte underhålla honom när jag verkligen behöver göra något fast han är hemma. Han tittar lite på tv, går upp på sitt rum och leker, kommer ner och vill hänga med mig en stund, bygger lite tågbana...


Trots att dagen mest gått åt till städning har det varit mysigt och avslutades med att pojkarna duschade tillsammans och sen såg vi ett par Mumin-avsnitt innan jag läste en saga.


Båda två sover gott sen ett par timmar och jag njuter av lite ensamtid med web-tv, grönsaker, dipp och te under en filt i soffan.

1 kommentar:

äppelblomman sa...

Åh va jag är glad att höra att det vänt för Leon! Härligt!!!
Kram K