lördag, februari 04, 2012

Brrrrrr....

Usch vad kallt det är! Nr jag vaknade till av Leon tidigare imorse så kunde jag inte somna om för jag frös och när jag kollade termometern var det bara fjorton grader. Ute är det minus sjutton men vi hade kranarna droppande inatt så inga rör skulle frysa. Igår frös varmvattnet i köket och kom inte tillbaka förrän sen eftermiddag.

Både jag, Nemo och Leon har stickade tröjor och raggsockor på oss för att inte frysa för mycket. Vårt lilla stenhus är verkligen inte gjort för sånt kallt klimat. Som tur är satte vi igång infravärmaren vi hade på balkongen i lägenheten uppe hos Nemo igår, annars hade det nog varit iskallt där idag.

Natten har förresten varit BRA. Leon väckte mig för lite mat en gång och senare var jag tvungen att väcka honom så han fick äta lite från andra sidan så jag inte skulle sprängas. Hoppas det fortsätter så här nu!



5 kommentarer:

Louise sa...

Inte för att låta dryg eller så.
Men Linnea, snälla du. 14 minus är ju värsta sommarbrisen. I morse visade termometern hemma hos mig -37 när jag var tvungen att gå ut med hunden.
De är kallt, även för en norrlänning.

Louise sa...

Inte för att låta dryg eller så.
Men Linnea, snälla du. 14 minus är ju värsta sommarbrisen. I morse visade termometern hemma hos mig -37 när jag var tvungen att gå ut med hunden.
De är kallt, även för en norrlänning.

Linnéa sa...

Jag är från Dalarna så jag vet att 17 minus inte är så farligt men när man bor i ett hus som inte är gjort för så kallt väder så kan det ändå vara jobbigt. Iskallt hus med två små barn är sådär, men så har väl ni det året runt antar jag. Temperaturen ute är väl inga problem men vår panna la av så vi har ingen värme inne heller. Rätt så dryg kommentar ja.

Lina sa...

Hmm, vi har 10 minus o en unge o jag klagar utan dåligt samvete när jag går ut ;-) Varför jämföra lidande?

Linnéa sa...

Ja det är rätt störigt, det är alltid nån som har det värre. Sen var det inte tempen ute som jag tyckte var för kallt utan det var lite väl kyligt med 14 grader inomhus...