måndag, juni 28, 2010

Jag tänkte baka Leilas New York blueberry cheesecake ikväll men eftersom Nemo var väldigt svårsomnad blev det inte något med det. Ska försöka göra det imorgon bitti istället.

Vädret har varit kanonvarmt idag och igår. Nemo har badat i sin pool vid sjön och lekt med Theo, Noah och Wilmer. Jag har passat på att läsa en hel del när Nemo sovit eftersom jag läser en sjukt bra bok. John Ajvide Lindqvists senaste bok Lilla stjärna. Började för ett par dagar sen och har plöjt hälften. Jag vill den ska vara länge men bra böcker kan jag inte lägga ifrån mig. Något bra boktips när jag läst ut den?




Vad hittar ni på? Har ni semester?

5 kommentarer:

Jenny Shima sa...

Blondie av Birgitta Andersson, jag tror du skulle gilla den.

Vi gör inget särskilt än men Pers semester börjar på torsdag så det blir en del aktiviteter.

Sussa sa...

Leilas blueberry cheesecake är god men väldigt mäktig. Den tar inte slut i en handvändning. I och för sig bra, då har man för flera dagar :)

LolitaRegina sa...

Åh! Vad härligt att du läser "Lilla stjärna" nu, jag visste att du skulle gilla den! Jag vill också ha boktips! Ska ge mig på "Möten med Morrissey" härnäst, sen nya Per Hagman, men sen är det tomt.

Linnéa sa...

jenny: ska kolla upp!

Sussa: vi var 8 vuxna igår och det blev en femtedel kvar. :)

lolitaregina: den är fantastisk, jag sörjer att den snart är utläst.. har du läst johanna nilssons böcker?

LolitaRegina sa...

Jag har - såklart!- läst alla Johanna Nilsson! :)