fredag, december 28, 2007

SPENATPASTA MED RÖKT LAX OCH BROCCOLI

4 personer


400 gram färsk spenatpasta
1 bit purjolök (ca 10 cm)
250 gram broccoli (tinad)
300 gram kallrökt lax
2 dl lätt creme fraiche
50 gram färskriven parmesanost
dillkvistar och flingsalt

1. Koka pastan.
2. Ansa och strimla purjolöken. Halvera broccolin. Strimla laxen. Fräs purjolök och broccoli i en teflonpanna. Tillsätt rökt lax, creme fraiche och parmesanost.
3. låt pastan rinna av och vänd ner i pannan. Garnera med dill och strö över flingsalt.


Sjukt gott!!! Om ni testar så hör gärna av er med vad ni tyckte.

10 kommentarer:

Anonym sa...

mhhhhhh... mums. död gammal fisk...

MajjaStar sa...

Lätt gött det men jag är allergisk mot fisk.
Har äntligen fixat så jag kan kommentera normalt nu ;)
GOD FORTSÄTTNING!

LolitaRegina sa...

tack för receptet!
nu undrar jag: du som alltid är så snygg i håret på bilderna man ser, har du nåt recept på hur man får stora fina lockar till nyår? Alltså inte permanent, utan bara till den kvällen :) MYCKET tacksam för tips!!

Linnéa sa...

bena: men hallå, vart i recpetet står det att den ska vara gammal?

majja: tråkigt att vara allergisk mot nåt så gott! tack detsamma!

lolitaregina: innan jag permanentade håret brukade jag rulla upp det på de minsta spolarna från HM. tvätta håret och låt det torka, när det fortfarande är lite fuktigt så rulla upp det på så många spolar som möjligt och spraya sen rätt myclet. bäst blir det om man sover på spolarna men annars kan man göra det några timmar innan så de får sitta ett tag.
sen tar man ur spolarna och tuperar håret och sen spraya massor för att det ska hålla. riktigt snyggt!

LolitaRegina sa...

TUSEN TACK för tipset! bra att du skrev så detaljerat också! :)
har du nåt bra tips på hårspray? jag brukar så sällan använda det..
(ser du, det här börjar bli en riktig modeblogg snart ;) )

Linnéa sa...

lolita: proffs använder jag, billigt och väldigt bra!
haha ja jag kanske ska ändra inriktning nu till 2008..:)

Anonym sa...

tror du på fullaste allvar att fisk som är rökt är färsk!?
det bästa är lätt gravad lax...

Linnéa sa...

bena: i mitt huvud tror jag både det och att fisken inte har lidit. gravad lax är skitäckligt, slemmigt..:(

LolitaRegina sa...

på h&m här i stan fanns förstås inga spolar att köpa öht.. :/ hittade inga nån annanstans heller. så får leta vidare, och köra på nåt annat flashigt till nyår :)

Linnéa sa...

lolita: åhléns brukar oxå ha!