tisdag, december 25, 2007

Då var julafton över för den här gången och nu är det dags för det stora julruset!
Det ska bli så roligt. Klara åker från Falun idag och åker om Kättbo så hon hämtar mig om ett par timmar. Sen skjutsar hon mig hem till Marika och där ska vi göra oss iordning, riktigt fina ska vi bli! Sen ska vi dricka glögg och lyssna på Doktor Kosmos och sjunga högt så hennes mamma blir riktigt glad. Hennes mamma ska även servera oss popcorn med mycket salt så vi blir törstiga och kan dricka extra mycket, like old times.
Sen får hon även äran att vara vår privarchaufför när vi ska på fest. Ska ringa Emma eller Catrin nu och höra om deras planer för kvällen. De har inte samma tycke i vad som är kul festsällskap utan har ett stort umgänge från Malung som de alltid festar med när de är hemma. Så man får alltid hänga på dem, på gott och ont, en del är roliga att träffa, andra pest. Men det finns ingen risk för att N skulle finnas på en av de festerna så man får ju vara glad för det lilla.
På tal om N så hoppas jag att jag slipperr se hans fula äckliga tryne idag men sån tur har jag nog inte. Han har väl supit hela julen antar jag.
Jaja, jag ser fram emot att få festa med mina fina vänner iallafall!

Julafton var riktigt mysig. Pappa låg med huvudet ner i skittunnan ute på gården för att rensa avloppet som vi passande nog fått stopp i. Fy fan, sånna sysslor blir Kalles när vi flyttat till huset. Vi fick förresten en gräsklippare av Kalles föräldrar, mormor och morbror, fast jag ser det lite mer som en present till Kalle än mig själv.
Vi åt god mat igår, som vanligt. Fast, även det som vanligt, jag orkade knappt någon mat eftersom jag ätit godis hela dagen. Den kallrökta laxen var iallafall godast, det är min nya grej.
Jag fick jättemånga fina julisar; ett fint litet bord, ljus, kläder från Gudrun Sjödén, presentkort på Ikea, pengar, ett spel, en spansk tapaskokbok, en chokladreceptbok, örhängen, halsband, små gorgeous things, lovikkavantar, fårskinnstofflor, ett inramat foto på Michael Scofield och lite annat som jag inte minns just nu.
Jo jag fick en dvd-film av min farbror där han klippt ihop det han filmade sommaren 2005 som vi tittade på, det var roligt. Ida var här i kättbo, jag hade långa fina dreads men var väldigt ful i övrigt, Ernst levde och vi hade en räv på gården. Det var så kul när Ebba såg räven på tv'n, hon blev helt stirrig. Sen när Ebba på filmen jagade bort räven och den sprang ur bilden så kutade Ebba till fönstret för att se om den var där ute, haha, så dum.

Nej nu ska jag fixa mig lite och förbereda mig inför att bli lite rund under gulddojjorna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni har riktigt kul ikväll och att du inte råkar ut för nånn mobilolycka ;)
Gräsklippning är faktiskt ett utmärkt tillfälle både för funderande och motion så jag tycker inte att du helt skall överlåta det till kalle :)
Kram!