tisdag, december 18, 2007

Idag är en dålig dag pga att jag mår skit men en bra dag för att besiktningen idag gick jättebra!
Men vi kan börja med det dåliga.

Har fått sova med papperstussar upptryckta i näsan inatt för snoret har forsat. När det var dags att gå upp 06.30 imorse bultade huvudet, halsen var slemmig och öm och kroppen värkte. Det gjorde ont i huden att ta på kläder så jag gissar på feber. Tryckte i mig två panodil och insåg att jag inte skulle palla med en heldag i skolan, lite synd eftersom vi har julbord idag.
När vi åkte till Veberöd körde vi föbi Mercan och jag gav henne ett par papper som hon var supersnäll och lämnade in och fick påskrivet till mig.


Kl 8 var vi utanför huset och gick in och pratade med tanten och mäklaren. Tanten som bor där är rätt så lustig faktiskt men det är synd om henne.
Hon har bott i huset i 35 år, och hennes pappa köpte det på 50-talet. Nu har hennes man dött och hon måste sälja sitt hus och flytta till ett serviceboende för hon klarar inte av att vara ensam och göra allt själv. Så hemskt att någon man levt med i ca 50 år plötsligt går bort och lämnar en helt ensam. Usch och fy, jag hoppas jag dör före Kalle när vi blir gamla. Men jag är ju äldre än honom så det borde ju vara mest rättvist.

Iallafall så var det torrt och fint i huset. Hus som är byggda på 30- och 40 talen är de bästa och säkraste husen. Vårt är byggt 1946 men antagligen har det byggts så mycket på det då så det räknas som ett nybygge, äldre Veberödsbor säger att det har stått ett hus där långt innan. Ett av de första i området faktiskt. Det har varit ett stall innan och det gillar jag, tänk att få bo i ett gammalt stall. Jag tycker om hus som varit något helt annat och sen ombyggda till boningshus.
För många år sen såg jag ett program om en familj som köpt en gammal kyrka och byggt om till ett hus. Det var skitsnyggt och riktigt originellt.
Kalles föräldrars hus är en gammal affär och väldigt speciellt och mysigt. Vårt hus har tom ett namn och det är jättefint, Lillgården står det på en skylt på fasaden.
Vi ska flytta i mitten av mars och I can't wait!
Kl 16 ska vi vara på Fastighetsförmedlingen och skriva kontrakt, sen är huset vårt!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååh, vad kul med hus. Det ser jättefint ut. Är lite smått avis ;)

Krya på dig nu bara.. för då blir allt toppen!

Anonym sa...

Vad skönt för dig gumman! Ska bli så spännande att komma och se hur ni har det sen.
Kul att ses imorgon!

Puss!

Anonym sa...

Grattis som tusan!
Huset är verkligen jättefint! :DDD

Anonym sa...

åh vad skoj :) hoppas allt blir bra!

Anonym sa...

Lyllo er!!!! datumet är bokat i min kalender men Bena sa att han tyvärr måste rensa naveln den dagen......

Mirja sa...

Åhh vilket vackert hus!! *smälter*