lördag, december 22, 2007

Okej, vad hände nu precis???

Mamma och pappa står i köket och dividerar om något. Jag sitter i burspråket och dricker té.
Då kommer mamma in och frågar:
- Vet du vem det är som har skrivit dikten Tomten?
Lite stolt tänker jag att ojojoj nu måste de ha hjälp av sin supersmarta dotter och säger viktigt:
- Ja det är Viktor Rydberg.
Då vänder sig mamma mot köket och ropar:
- Se! Till och med hon kunde det!

Vadå till och med hon????? Jag vet att jag inte är den mest allmänbildade personen men helt tappad är jag ju inte. Inga höga tankar om mig alltså... Jag ska nog gå upp till julklapparna och ta bort ett par som det står Till mamma och pappa på...

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha..snälla föräldrar ;)

Anonym sa...

Jag tycker att definitiv måste du
ta bort några julklapparna.
Sådana saker säger inte en mamma hallåååååååå.
Kram min vän och tänk så här: "hela mänskligheten har överlevt trots all föräldrarna... "(det är ett ordspråk på spanska...)
Gud jul och ett super 2008 i det nya huset!!!!

Jocke Andersson sa...

*fniss*