fredag, december 07, 2007

Äntligen fredag

Det är så sjukt mörkt ute så när jag vaknade 9.28 trodde jag att det fortfarande var natt. En perfekt dag att hålla sig inne på och det tänker jag försöka göra. Det behöver städas och tvättas, gud så roligt.

Jag har brutalt ont i kroppen efter onsdagens och torsdagens träningar. I onsdags var det hårdare än på mycket länge. Två av killarna som visade capoeira på Hipp i fredags var med och det är alltid kul med proffsiga brasilianare med 100 gånger mer energi än oss tråk-svenskar.

Igår var jag riktigt trött i kropp och huvud men tränade ändå och det kändes den sista halvtimmen. Ingen energi och jag orkade inte anstränga mig så mycket som jag borde. Sista timmen på torsdagar tränar vi i showgruppen koreografier och jag måste verkligen öva.

På vägen hem igår kväll hyrde jag film eftersom Kalle skulle lägga sig tidigt och jag då kunde passa på att se en skräckfilm eftersom han vägrar hyra dem när vi ska välja tillsammans. Jag kunde dock inte ta bara en utan hyrde tre stycken att gotta mig i.





Såg Dead Silence igår och den hade väl sina ljusa stunder även om den inte alls var så läskig som jag ville. Det görs så lite bra skräckfilmer nu och jag blir hela tiden besviken. Jag vill bli rädd, äcklad och förtjust. Om inte handlingen är bra måste det fläskas på med riktigt mycket blod, inälvor och annat äckel. Med mycket sånt spelar inte handlingen så stor roll.

Imorgon är det 30-årskalas hos Elisa och det ska bli riktigt roligt. Har köpt fina presenter till både henne och Maggi och jag ska bärnna en skiva med bra musik vi kan dansa till hela natten lång.

Nu ska jag:

- Städa
- Ringa mäklaren
- Ringa besiktningsgubben
- Bädda sängen
- Plocka ögonbrynen
- Gå på Ica och hämta två paket
- Äta frukost

Inte nödvändigtvis i den ordningen.


Fick en fråga om vad jag lyssnar på för musik och det jag lyssnar mest på är:
  • Alanis Morissette
  • Gwen Stefani
  • Björn Afzelius
  • Mikael Wiehe
  • Sambamusik
  • Afrikansk musik
  • Lars Winnerbäck
  • Lisa Ekdahl
  • Nationalteatern
  • Bob Dylan
  • Shakira

Jag lyssnar på väldigt mycket mer men detta är ina favoriter som jag alltid kommer tillbaks till och som jag aldrig tröttnar på. Älskar RnB och hip hop när jag festar eftersom det är roligast att dansa till. Hårdrock á la Kiss, Mötley Crue och Ozzy Osbourne är också gamla favoriter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

VA ÄR DET MÖRKT I SKÅNE KLOCKAN HALV TIO PÅ MORGONEN??? Shit har bott så länge utomlands nu så jag inte kommer ihåg. Jag var ute och rände kvart över åtta i morse och då var det ljust. KOmmer få en mörkerchock när jag kommer till Sve om en vecka...

Torbjörn sa...

Kul att du gillar Ozzy! Gillar du Helloween också? Ska på deras konsert ikväll på mejeriet! Så nu ska man snabbt förflyttas 13 år tillbaka i tiden och vara pojke igen :-)

Linnéa sa...

moni: det var bara i fredags det var så mörkt..:) vädret är riktigt grått och trist..:/ vill ha snö!!!!!!

torbjörn: nja helloween har jag inte lyssnat på så mycket men de är okej, jag gillar den tycpen av rock. :)