söndag, december 02, 2007

Nu är det jul igen.

Efter kalas och adventsmys hos Ninni och Mikael kom jag i lite mer julstämning och har satt upp en stjärna, en ljusstake och lite juliga ljuslyktor. Längtar hem till jul i Kättbo och jag hoppas på en vit jul i år! Har grävt lite i arkivet och hittat lite gamla julbilder.


Julen 2001
Det var 30 grader kallt och så mycket snö att bästa sättet att ta sig fram var med spark. Lovely.


Julen 2004
Jag var hemma i nästan en månad men mådde tyvärr inte alltför bra.


Julen 2005
Första vintern Kalle var i Kättbo.

Julen 2006

Katastrof-lite snö men väldigt mysigt ändå.

Vädermässigt hoppas jag det blir som julen 2001, men det lär väl inte hända. Då snöade det så mycket att jag inte trodde jag skulle ta mig hem till Malmö igen. Och när jag och Johan åkte spark genom byn blev mitt hår och hans skägg helt kritvita av frost pga kylan. Underbart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill med ha snö! Inte blask då utan riktig härlig snö!

Anonym sa...

ehhh kansk ejag ska fira jul i kättbo jag med, skåne känns riktigt kalt och slaskigt när jag ser dina fina bilder :)
Hur gick det idag???????????????

Mayumi sa...

Hm, längtar faktiskt till Kättbo men vi har redan bestämt inför julen... :(