lördag, december 08, 2007


Nyss hemkommen från Vegomässan på Chokladfabriken. SJUKT mycket folk och man kunde knappt kolla på vad de hade för grejer och det var lite tråkigt. Köpte en vegankaka och skrev på lite listor innan det var dags att gå. Hade det börjat brinna där inne hade det blivit katastrof om alla i panik skulle ut.

Lite synd jag inte hade mer än 20 kronor med mig för det fanns en del grejer jag hade velat köpa. Men det var kanske lika bra för jag behöver verkligen inte mer saker.

Tittade i en del broschyrer och det var så hemska bilder på stackars kor och grisar som låg döda i väntan på slakt. Är glad jag tagit beslutet att inte äta rött kött men jag får dåligt samvete för att jag fortfarande äter vitt kött. Men mitt val är ju bättre än inget val alls, man får tänka positivt. Eller så positivt det går iallafall.

Det fanns en bild på en vit kanin som behövde ett hem och jag hade gärna gjort det om jag hade kunnat. Men i nuläget går det absolut inte. Även om man vill ta hand om alla djur så får man ju tänka på att man ska kunna ge dem ett bra hem också. Min råtta Billy tog jag hand om från Råtthjälpen och det kändes väldigt bra. Fattar inte hur folk kan skaffa djur och sen ge bort dem för att de inte pallar ta hand om dem längre. Blir man allergisk så finns det ju inte så mycket att göra åt det men annars får man fan ta sitt ansvar. Det är ju inte så att man ger bort sina ungar om man känner att man inte riktigt har tid för dem.

Jag älskar djur, och älskar att ha djur omkring mig. Visste blir det bökigare när man ska resa, och man får städa mycket oftare men det är definitivt värt det. Att höra små kaninfötter mot golvet eller tänder som mumsar på pellets är trygghet och jag skulle aldrig vilja ha det annorlunda.


Igår kväll tittade jag på Day of the Dead: The beginning och Behind the mask: The rise of Leslie Vernon. Day of the dead var okej, lite seg i början men när de väl blev zombier blev det bättre. Mycket blod och mumsande på inälvor. Men jag gillar inte zombier som är snabba! Jag fattar inte varför de som gör zombiefilmer envisas med att ha springande zombier som skriker och vrålar. En zombie ska vara långsam, släpa sig fram med armarna utsträckta, öppen mun och ögon som stirrar tomt och så ska de ha en monotont klagande och brölande. De ska inte vara utstuderat elaka utan bara drivas av sina simpla hjärnor som törstar efter blod.

Resident Evil är det läskigaste spelet jag vet och jag hoppar hägt och skriker när jag spelar det. Zombierna där är perfekta, man hör dem på avstånd pga deras släpande gång och deras läten och det är skitläskigt.

Behind the mask var pinsamt dålig och jag vill inte ens gå in på den filmen. På framsidan stog det att den skulle vara one of a kind och skrämmande. Inte för att jag tror på vad som står om filmer alltid men hallå, någon sanning borde det finnas i den. My little pony är fan mer skrämmande och jag undrar om det var en treåring som recenserade. PINSAMT!!!

Tips på RIKTIGA skräckfilmer där man verkligen blir rädd mottages gärna!




Nu ska jag ta ett skönt bad med en glitterbadbomb och slappa resten av dagen för att vara i fin form ikväll på Elisas 30-årskalas!

4 kommentarer:

LolitaRegina sa...

du har så himla, himla rätt i det du skriver om att ha husdjur! visst, man får städa mycket oftare, och det är en del jobb och planerande, men fan vad det är värt allt tiotusen gånger om!! att få höra kattassar mot golvet och få en kurrande sammetslen katt mot kinden mitt i natten.. det är lycka det. :)

Anonym sa...

Riktigt äcklig skräckfilm/skräckdokumentär eller vad man ska kalla det är "Man behind the sun". Sjukt obehaglig och tyvärr också svår att få tag på :/

Anonym sa...

visst var det galen kaos på mässan?!.. Kan du då tänka dig mig släpandes på en barnvag där inne??? jag lyckades i alla fall roffa åt mig lite lussebulle o en kola och så köpte jag en bok åt Vilde men jag hade oxå alldeles för lite pengar med mig.

Lort sa...

Vad kul att du var på mässan :)
Men det var sjukligt trångt. Vi får ha större lokal nästa gång:)