onsdag, oktober 17, 2007

Özen

Idag har min goda vän Lina varit här och hållt mig sällskap i min sjukdomsmisär. Vi har sett på Prison Break och så körde vi och storhandlade eftersom vi hade nada i kylen efter att ha varit bortresta.
Vi åkte till Özens Frukt eller vad det nu heter som ligger vid AG's och ÖB och där köpte jag sjukt mycket nyttigheter. Allt detta fick jag för ca 150 kronor:

  • 2 bananer
  • En påse valnötter
  • 2 palsternackor
  • Stor påse morötter
  • 1 liten låda jordgubbar
  • 1 påse vindruvor
  • 1 påse passionsfrukt
  • 1 låda med röda och gula coctailtomater
  • 2 kvisttomater
  • 3 lådor ruccolasallad
  • 1 påse sugar snaps
  • 6 paprikor
  • 3 gurkor
  • 1 paket groddar
  • 1 blomkålshuvud

Sjukt mycket för pengarna, där ska jag alltid handla frukt och grönsaker. Handlade en korg mat på AG's också för exakt 400 kronor. Precis vad ni ville veta, eller hur? Jag tycker att jag och Eve ska åka dit och shoppa någon dag när mina grönsaker är slut.

Kan inte träna idag, halsen och huvudet är kasst och jag hostar. Vi ska träna en timme dans extra på onsdagar också så nu blir det 4 danstimmar i veckan och 3 timmar capoeira. Jag känner redan hur flåset blir bättre och musklerna spänner under tröjan.

Gick ner på Tropikhuset och köpte en fin vattenskål, kokosnöt och växt till ödlan som nu har fått byta namn till Michael Scofield eftersom han är så bra på att rymma. Det var fjärde gången han rymde för 11 månader sen och han höll sig undan bra länge. Men likt den riktiga Michael var kärleken till mig för stark och han kom tillbaks.

Nu ska jag diska och sen ta ett varmt bad..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är helt makabert att han klarade sig själv så pass länge... han har säkert gjort som den där lilla flodhästen i reklamen och mumsat på smulor i natten och sovit mellan väggarna i varm och skön isolering :)

Anonym sa...

uhhuuuu! Antar att du inte ska dansa idag heller :(

Linnéa sa...

raur: eller hur, det är helt otroligt. egentligen skulle vi inte ha fler terrarium men jag MÅSTE ju ha honom kvar när han överlevt så länge!

eve: jag har inte bestämt mig än.. huvudet och halsen är inte så bra och jag hostar så egentligen borde jag låta bli men å andra sidan har jag missat så mycket..:/