onsdag, oktober 31, 2007

Boklista

Här kommer äntligen boklistan som jag lovat! Jag har länkat till för det mesta adlibris så ni kan läsa mer om boken och se vem som skrivit den. Jag har även delat upp böckerna i kategorier efter vad jag tyckte om dem.

FAVORITER

Gömda
Asyl
Att älska som en porrstjärna: en sedelärande berättelse
Rebell med frusna fötter (Johanna Nilsson)
De i utkanten älskande
Hon går genom tavlan, ut ur bilden
Konsten att vara Ela (Johanna Nilsson)
Andra sidan Alex
Slyngstad Events
Lutherska badet
Fjäril utan vingar (Malin Hedin)
Saknad
Skam
Skuld
Svek
Ett ufo gör entré
En komikers uppväxt
Och likväl rör hon sig (Charlotta Cederlöf)
Inte som andra döttrar (Deborah Spungen)
I taket lyser stjärnorna


GRIPANDE

Pojken som kallades det
Mamma sa att jag var sjuk
Den tusende gången (Ulrika Olson & Anna Lytsy)
Flickan och skulden
En riktig våldtäktsman
Det ska bli ett sant nöje att döda dig
Bakom stängda dörrar
Sorgfågel


BRA LÄSNING

Nattens barn (Traci Lords)
Anhörig
En tillräckligt vacker dag för att dö
Vingklippt ängel
Jenny
Jag, jag, jag
Pappa Pralin
Tusen små bitar
Kalla det vad fan du vill
Studio Sex
Sprängaren
Paradiset
Maskrosungen
Hinsehäxan
Chockvågor
Prozac, min generations tröst (Elisabeth Wurtzel)
Mias hemlighet


SPÄNNING

Lasermannen
Hanteringen av odöda
Dockmakaren
Den flyende mannen (Stephen King)
Lida (Stephen King)
Carrie (Stephen King)
Maratonmannen (Stephen King)
Rödluvan


LÄTTSAMT OCH SNABBLÄST

Hon och Han
Typ trettio
Tjock! (Jenny Dahlberg)
När jag fyller 30 ska jag vara smal
EgoGirl
Smulklubbens skamlösa systrar
Ett tal till min systers bröllop
Men mest av allt vill jag hångla med nån
Det här är inte en bok
Akta er killar, här kommer Gud och hon är jävligt förbannad
Lilla ångestboken (Linda Skugge)
Saker under huden (Linda Skugge)
Meningen med män
Hemma hos Martina
Martina-koden
Underbar och älskad av alla
Mossvikenfruar - Chansen
9 1/2 månad
Linas kvällsbok


LÄS FÖR ATT HA LÄST

Hedersmordet på Pela (Lena Katarina Swanberg)
Ett öga rött
Då gråter änglarna


PINSAMT

På andra sidan Venus
Den nakna sanningen


PISS, SKIT OCH HELVETE

Begrav mig stående

5 kommentarer:

LolitaRegina sa...

tack för listan! var jättekul att läsa, jag har nog läst minst 90 % i alla fall.. =)
men de jag inte har läst ska jag kolla upp!

Anonym sa...

Jag undrar om begrav mig stående är till salu?????????? Så sugen på att läsa den.

Kram Hili

Linnéa sa...

lolitaregina: nu är det din tur att göra en lista! behöver oxå lite tips..:)

hili: nej du, den har jag i en guldlåda och kommer begravas med den, stående givetvis, aldrig har jag blivit så fast och inspirerad av en bok.

Anonym sa...

Oj, vad många tips!
Den där listan kommer jag att återkomma till.. har visserligen läst en del av böckerna, men absolut inte alla.

Kram på dig!

Erika sa...

Du har bra boksmak! Malin Hedin gick faktiskt som dagbarn hos min mamma när vi var små, och jag har haft hennes mamma som lärare i stort sett hela lågstadiet. Lite kuriosa :)