måndag, oktober 02, 2006

Sånger om kvinnor

Varför har tjejer… så tunna röster… varför har tjejer… så svårt att höras?
Och vad gör en tjej som vill prata när alla ropar:
- Vad säger hon?
- Vad viskar hon om?
- Vi hör inte!
- Ja men snacka lite högre!

Ska en tjej sitta tyst va? Och bara hoppas, att någon kille ska säga det hon tänkt?
Eller ska hon resa sig upp, andas djupt med magen, och skrika:
- Om ni bara håller klaffen och lyssnar! Så hör ni nog vad jag vill säga…

Å å å tjejer! Å å å tjejer! Vi måste höja våra röster för att höras!
Å å å tjejer! Å å å tjejer! Vi måste höja våra röster för att höras!
Å å å tjejer! Å å å tjejer! Vi måste höja våra röster för att höras!
Å å å tjejer! Å å å tjejer! Vi måste höja våra röster för att höras!
Å å å tjejer! Å å å tjejer! Vi måste höja våra röster för att höras!

3 kommentarer:

Johan sa...

Jag tror jag ska bli en sån här kvinnomotståndare.. "Män är inte djur, män är odjur"

Mayumi sa...

Har hon gått o blivit feminist på gamla dar?? ;) *kram*

Hur går det med CSI då? Har du löst nåt fall än? Jag har fastnat på ett fall så jag tänkte be dig om hjälp sen kanske :)

Linnéa sa...

johan: tycker du ska bli en riktig manshatare..:)

mayumi: jajjamän, nu är det hår under armarna och misshandla kalle som gäller!
jag har inte vågat börja spela csi än. ska börja i helgen tänkte jag. vågar inte ens prova eftersom jag lär plugga och jag vet att jag kommer vilja spela csi hellre än att plugga juridik när jag väl börjat..:)