torsdag, oktober 12, 2006

Ännu en pluggdag

Jag har nyss ätit en jävligt tråkig och ganska äcklig middag. Har absolut ingen matlagningsinspiration just nu. Allt är tråkigt och jobbigt och äckligt. Bara godis är gott och därför har min mage växt till det dubbla kanske?

Ryggen är bättre idag. Har varit ute och promenerat bort det onda. Det kommer tillbaks lite när jag sitter men det är mycket bättre än igår och förrgår.
Emelie upplyste mig om att massage skulle bara göra det värre och att antagligen är det så att det är förskjutning i diskarna (?) som försvinner om man förstärker musklerna runt om.
Så imorgon ska jag pallra mig iväg och träna!
Men fan vad jag ångrar att jag köpte ett spinning-kort. Skulle kört på aerobicsen som vanligt...


Har pluggat en del idag, läst en massa ur Chockvågor (den är skitbra, LÄS!!!) och ska läsa ut den ikväll. Har även gjort en inlämningsuppgift om Tortyr i sommarnatten som vi har i psykiatri- och behandlingsarbete.
Ska läsa två kapitel ur Ungdomspsykologi sen också.


Och fryser gör jag också. Jag vet inte hur jag ska klara den här vintern eftersom jag redan fryser och det är ju faktiskt fortfarande ganska varmt. Stackars mig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Försvinner gör det inte, har diskarna en gång börjat röra på sig så finns det alltid en "försvagning" i ligamenten. Men musklerna runt omkring kan man bygga upp, som en korsett av muskler typ :) Fråga på gymmet hur du bäst kan träna upp de musklerna, korsrygg & mage. (Ex http://www.exrx.net/WeightExercises/ErectorSpinae/WtBackExtension.html)

Linnéa sa...

em: jag menade mer att ontet försvinner då man tränar och sen får man fortsätta röra på sig för att man ska slippa ontet..:)
idag är det mycket bättre efter att jag promenerat och imorgon ska jag träna. måste röra på mig jag sitter stilla alldeles för mycket!

Anonym sa...

Nu ska jag ge dig ett kanontips om du fryser :) Du ska köpa en vetekudde som du lägger i micran eller ugnen och som sen håller värmen i nån timme som du kan ha nära eller under en filt eller täcke eller bara över axlarna :)

Superskönt med öm rygg också :)

Anonym sa...

Superskönt MOT öm rygg skulle det såklart stå ;D Inte med :)

Anonym sa...

Jupp, rörelse är bra. Hoppas du snabbt blir bättre. Ryggont är död. :D

Unknown sa...

Tack tack! Jonatan var/är Johans favoritnamn så självklart blev det Jonatan! :-) Han är lite speciell vår lille kille och tack för de fina orden om honom! Hoppas allt är bra med dig!
Stor kram!!!

Mayumi sa...

Men vänta nu tjejjen, ångara att du köpte spinning kort. Går d inge bra? Är det för jobbigt, tråkigt, drygt?? Ge d en chans o du kommer att bli beroende!! *kram*

Linnéa sa...

raur: jag har en vetekudde och den är guld värd! finns inget skönare än en varm vetekudde om fötterna när man ska sova..:)

ia: jag är så glad för er skull, ni förtjänar vrkligen en så fin liten pojke..:)

mayumi: jaaa jag vet inte. det är lite enformigt tycker jag. men när jag väl är där så är det kul och jag känner hur jag utvecklas. denna veckan har jag inte tränat alls, men nästa vecka ska jag sätta igång igen!

Anonym sa...

Vntar spänt på din lista! Önskar dig också en toppen helg! Kram!