lördag, oktober 14, 2006

Hittils har helgen varit perfekt.

Slutade skolan kl 12 igår. Jag, Jonas och Sandra åkte till Panomrung på Möllan och åt lite Thaimat och pratade en massa.

Sen åkte jag hem, tog bilen ut till Jägerso och köpte lite ansiktsmasker, fotfil, hårfärg och andra nödiga saker på HM. Handlade helgens nödvändigheter och åkte sen hem.
Kalle kom hem vid 18-tiden. Han duschade och under tiden lagade jag middag. Laxkotletter i ugnen med egengjord och egenpåhittad sås. Till det färsk pasta med spenat och sallad med fetaost. När vi åt kollade vi på sista avsnittet av Om Stig Petrés hemlighet, en svensk serie som jag köpt på DVD för endast 59:-.
Sen var det dags för att hoppa i badet med ansiktsmask. Vi låg länge och njöt av värmen, tända ljus och Sophie Zelmani.
Efter badet kände jag mig varm, mjuk och harmonisk. Gjorde en god dessert med hallon, banan och vindruvor, över det Kesella vanilj och ett par krossade digestivekex. Himmelskt gott!
Vi tittade lite på den extremt fattiga filmen Freaky Friday med hemska Lindsey Lohan och sen kollade vi på Ice Age i sängen tills vi somnade.

Idag vaknade jag innan Kalle för ovanlighetens skull. Jag fick upp och gjorde frukost på sängen! Färskt lantkubb, vitlöksost, paprikaost, tomat, gurka och groddar och té till det.
Mycket uppskattat och vid det här laget hade Kalle börjat misstänka att det var något lurt med all denna uppvaktning.
Och då fick jag ju erkänna att jag spanat in ett par gardiner på Åhléns jag ville ha. Inte dyra, 175:- för två längder och tänkte att Kalle kanske ville köpa dom till vårt fina hem..:)

Så efter frukost traskade vi ner till stan, köpte gardiner och en ostkupa på Åhléns, klistermärken på Shock och ett jättefint läppstift på MakeUp Store.

Efter stan gick Kalle hem, jag gick till Evelina och Bena för att följa med Evelina till Tattoo World. När jag kom upp till deras lägenhet kom Vilde springande och kastade sig om min hals. Gulligare unge finns inte och han har verkligen fastnat för mig nu. Går runt och sjunger mitt namn och vill jag ska vara med på rummet och tvätta hans händer och sånt.


Nu är jag hemma igen och Kalle har satt upp gardinerna. Det blev så snyggt! Ett helt annat rum. Jag är verkligen supernöjd.

Gardinerna, fast vi köpte dem i rött.
Ikväll blir det grannkväll, för ovanlighetens skull. Bena uttryckte lite rädsla för att vi höll på att bilda en sekt.
Men jag hade ju faktiskt hoppats att Maggi och Ola skulle komma också men de kunde tyvärr inte.
Ska laga god kyckling- och färskpastamiddag senare så denna kvällen kommer nog också bli en hit.
Nu ska vi dricka lite té och äta något. Fy fan vad jag känner mig gammal när jag tänker på vad jag skrivit. Skitnöjd för att ha köpt gardiner och lagat middag till min pojkvän.
Nej ikväll blir det nog några extra glas vin och kanske man skulle gråta en skvätt för att sänka sinnets medelålder som nu ligger runt 45.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så duktig du är på att laga till lyxig mat!! Fina gardiner också!

Linnéa sa...

mimmi: jag försöker iallafall, men nu blev det nästan lite jobbigt, man känner ju sig så old! ;)

Anonym sa...

Jag som tycker att det lät som en super supermysig dag ;D

Mirja sa...

dom gardinerna har jag oxå spanat in! jättefina! =)

Anonym sa...

Åh gardinerna såg schnögga ut! ^^

Linnéa sa...

raur: det är supermysigt, men man kännre man börjar bli äldre när man föredrar sånt här istället för att festa som jag alltid sjort innan..:)

dessi och mirja: de är suuupersnygga!!! hela vardagsrummet fick ett lyft!

Anonym sa...

Hoppas att ni har jätte roligt utan oss. Kul attg ses nästa helg! Saknar dig!

Anonym sa...

Det är väldigt sällan jag känner nån dragning till sambolivet, men du fick det att låta så mysigt! You are evil! :P

MiaMaria sa...

Vilka fina gardiner, de måste vara fina i brunt =)*hint hint*

Hur gick det för er på Wonk igår?

Linnéa sa...

em: nåt måste man ju göra för att göra andra avis..;)

rocksnoran: du missade nåt igår!!!

ninni: det gick sååå bra, nästa gång är du med!