torsdag, oktober 19, 2006

Lite mera gnäll

Juridiken i eftermiddags drog ut på tiden och jag kunde inte koncentrera mig, det kliade i benen och jag hade huvudvärk.
När vi slutat orkade jag knappt köra hem och direkt jag var hemma la jag mig för att vila inför kvällens modevisning.
När klockan närmade sig 17.30 och jag inte mådde bättre så insåg jag att det var bäst att stanna hemma.

Har pluggat psykologi och är snart klar. Ingen vila här inte fast jag känner mig svimfärdig. :/
Och till råga på allt ringde Maggi nyss och berättade att visningen varit skitbra och att de fått med varsin goodie-bag hem.
Jävla helvetes skitpiss!!!!! Jag vill ju så gärna gå men jag är så slutkörd pga allt förbannat plugg så jag missar något så roligt som jag sett fram emot skitlänge!
Nu känner jag mig verkligen less och det är tur att det är fredag imorgon.
Måste plugga i helgen för nästa vecka har jag:
  • Inlämningsuppgift på kapitel 2, Bauman.
  • Arbete om valfri kommun som ska redovisas skriftligt och muntligt.
  • Kapitel 5 och 6 i ungdomspsykologi, inläsning plus instuderingsfrågor.
  • Två artiklar i behandling och psykiatri som ska läsas, diskuteras och sen skrivas ett arbete på.
  • Börja läsa Lasermannen.

Det kanske inte låter så farligt men lägg till att vi går i skolan varje dag förutom måndag och oftast heldagar. Plus allt annat som hör vardagen till.

Nej usch vad jag klagar. Jag är glad och uppskattar jag fått den här chansen men ibland blir det så mycket att man bara vill lägga sig ner och grina.

Idag på lunchen så gick jag och Lina en promenad och samlade kastanjer. Hon kastade även en på mig som träffade mig hårt i röven! Lina är en mysig person och en av de som jag tycker bäst om i klassen. Finns ingen jag tycker illa om men det finns några stycken som är mina "favoriter". ;) Så det kunde ju ha varit värre, klasskamraterna hade ju kunnat vara dryga typer men nu är dom lovely.

Nu ska jag plugga vidare och bli klar med psykologin och sen ta ett långt och skönt skumbad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter inget vidare alls :( Usch jag skulle inte palla så jag tycker du är så duktig som kämpar!

*kram*

Linnéa sa...

dessi: Tack så mycket, det känns bättre idag. ibland blir man bara lite uppgiven. tack för du är så gullig..:)
kram

Anonym sa...

Jag vet precis hur det känns.. ibland blir det för mycket men då hjälper det faktiskt att gnälla av sig lite :) Försök f tid för lite roliga saker också, så du inte jobbar ihjäl dig helt bara.

Linnéa sa...

raur: ja jag försöker men det är inte så lätt..:/ igår fick jag hoppas över visningen och det kändes jävligt trist. men jag ska på tjejmiddag på lördag och ta det lugnare i helgen så det känns mycket bra.
det är så jobbigt med så många ämnen och saker att göra samtidigt. samt att juridiken är skitsvår..:/ men men det ska väl ordna sig.

kram och tack..:)