tisdag, oktober 03, 2006

Morgonstund har guld i mun...

Klockan 05.01 imorse slog jag upp ögonen. Var tvungen att gå på toaletten och sen var jag klarvaken!
Fattade ingenting. Låg och lyssnade på progg och kunde inte somna om. När klockan var tjugo över sex gick jag iallafall upp och började med mina morgonsysslor.


Två bra saker har gjort mig glad idag iallafall!

  • Vi fick reda på vart vi ska vara på praktik denna terminen och jag ska vara på Kirsebergsanstalten, precis som jag ville! Kirseberg är en sluten anstalt med 149 platser, belägen i stadsdelen Kirseberg i norra Malmö. På Kirseberg finns åtta typer av avdelningar:
    Normalavdelningar (48 platser)
    Avdelning för svårmotiverade missbrukare (9 platser)
    Avdelning för omotiverade missbrukare (24 platser)
    Motivationsavdelning (23 platser)
    Behandlingsavdelning (8 platser)
    Psykiatrisk avdelning (18 platser)
    §18-avdelning (20 platser)
    Avskildhetsavdelning (6 platser)
    De intagna på Kirseberg kommer i första hand från södra Sverige. De har i allmänhet medellånga till långa fängelsestraff (inklusive livstid) och är dömda för bland annat narkotikabrott, våldsbrott och rån. Låter spännande va?

  • Jag var på Tattoo World och bokade tatueringstid, äntligen! Har varit oinspirerad och fattig ett bra tag, men nu har jag fått en idé som Charlie ska hjälpa mig göra en fin ryggtatuering av. Men eftersom jag ska göra ganska mycket och ska ha 3 stycken 4 timmars-sittningtar så kunde jag inte boka tid förrän i maj och juni! Sjukt länge, men jag vill ju ha Charlie så då får jag vänta. Kunde få 2 timmars-sittningar redan i januari-februari men då måste jag ha 6 stycken sånna och måste då vara borta från skolan ganska mycket och det vill jag inte. Som jag bokade nu missar jag bara en halv dag. Så nästa sommar blir det ingen pressning för fröken Eriksson, men det är det värt. Jag ska börja tatuera i svanken, utåt på det vackra sidfläsket och sen upp över ryggen och bygga ihop härligheten med draken jag redan har. Längtar!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med ny tatuering! :D Jag har ju också bokat tid, fast hos stina, i mars... ska bli gott som tusan :D

Linnéa sa...

raur: jag längtar så mycket! vart oinspirerad så länge nu men har fått en nytändning..:) ska du fortsätta på snygg-armen?

M sa...

Jag tänkte sätta mig på Kirsebergsanstalten för jag ville till Malmö. Det hade varit roligt att ha dig som plit!

Linnéa sa...

mikkla: kan du inte göra nåt igen då så du får åka på semester där? vore kul att köra lite med dig..;)

Anonym sa...

Linnéa. Japp, ska köra hela undersidan av armen nu så den går runt hela överarmen :) Ska bli så kul!

Mayumi sa...

Ja, men gud så himla kul d hade varit med pyjamasparty!! :) Det blir man aldrig för gammal för!! :)

Ja, CSI spelet är beroendeframkallande. Säg till när du börjat spela dock!! :) Du kommer att älska det!

Anonym sa...

Va spännande att tatueringen låter! Har själv en i svanken som jag vill bygga om till något annat, har dock inte bestämt mig för vad ännu ;)

Låter intressant med praktik på en anstalt, lycka till med det! ;)

Anonym sa...

vad utbildar du dej till?

Linnéa sa...

anki: behandlingsassisten inom kriminalvård, behandlingshem och skola.

Anonym sa...

dude! har precis börjat gymnasiet för att sikta på ungefär samma :D

Linnéa sa...

anki: kul! det är en superintressant utbildning. har precis kommit hem efter att ha varit på häktet och en anstalt här i malmö på studiebesök.