lördag, juni 28, 2014

Utmaningen

Mirijam utmanade mig häromdagen: Att springa ett Vasalopp under tider jag är i Dalarna. Klart jag skulle anta den utmaningen! Jag missade en träningsdag igår så det blir lite tight men idag gav jag mig ut i världens hällregn för att skrapa ihop några kilometrar. Calle som jag skulle springa med hade ett kortare pass på schemat men vi slog följe den första biten iallafall. Vi låg på 5.00-5.20-tempo men kunde ändå prata och det kändes häftigt, att ha ett så snabbt tempo som "prattempo". Jag hade gärna sprungit med Calle lite längre och utbytt tips och löparhistorier men jag behövde ju springa lite längre.

Kroppen och benen var i fin form och trots att Annie inte drog mig så mycket höll vi ett högt tempo och passerade 10 kilometer på 51.48. Vi sprang in en sväng i skogen på Hälsospåret och där fick jag sänka tempot lite eftersom det var halt och stenigt men totalt blev det en väldigt bra tid, 15 kilometer på 1,21 timmar. Det är nog personbästa till och med!

Så, utmaningen är att springa totalt  9 mil och vi åker hem på torsdag. Efter dagens tur är jag uppe i 6,2 mil.

Vi var verkligen GENOMBLÖTA när vi kom hem. Pappa fick föna Annie...

Men jag hade ju kittat mig med sjukt snygga grejer från Dalaslanten som jag köpte på skidkansliet i Mora igår. Två par kompressionsstrumpor för 200 kronor och en buff och ett par vantar för 200 kronor, Dalkulla på allt givetvis.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kul utmaning! Det fixar du lätt!
Och snygga strumpor, jag har lika :-)